• Anonym (Ju)

Mamma & Son

Tycker inte du ska föreslå det, om det nu inte gäller något specifikt där ni delar ett intresse runtomkring. Typ en jaktresa eller en weekend med enbart konstmuseibesök.

Det riskerar annars att stjälpa en relation med svärdottern och barnbarnen. Visst, allting skulle säkert fungera i teorin, men när ens barn gängar sig så blir det också en paketlösning.

• Anonym (Ju)
    Anonym (Sandra) skrev 2025-01-16 16:22:44 följande:
    Det är nog bland det dummaste jag läst.

Man sitter inte ihop bara för att man har partner och barn. Varför skulle någon  vilja neka sin egen man/fru att umgås med sin mamma? Bryr man sig så lite om barnens farmor och sin egen svärmor att man inte unnar henne detta? Eller unnar sin man det?

Ja, är det så, då kommer nog mannen inte tacka ja, för han vågar inte. Och svärmor lär redan vet hur det står till i familjen, vem som är chefen.
    Så hätsk du är!
    Nej, man sitter inte ihop, ingen normalt funtat människa skulle neka någon att umgås med sin förälder heller. Vad man däremot gör som svärmor i det här läget är att signalera till svärdottern att hon inte är välkommen. Vilket ts också är orolig över. Ts riskerar också att ställa sonen i en svår sits där han på ett snällt sätt ska förklara för resten av familjen att de inte är önskvärda.

Gäller det däremot en resa som handlar om ett gemensamt intresse så tror jag att alla inblandade förstår varför.
  • Anonym (Ju)
    Anonym (Sandra) skrev 2025-01-16 17:03:19 följande:
    Det är i så fall svärdottern som läser in detta. Måste hon vara med på allt? 

Då är det kanske på tiden att resten av familjen lär sig att man kan åka med sin mamma på semester utan att det betyder att man väljer bort resten av familjen. Då fultolkar man det. 
    Tänker man realistiskt utifrån scenariot så gissar jag att  svärdottern antagligen inte skulle säga något. Mannen skulle åka iväg på semestern med ts. Skulle barnbarnen fråga pappan varför de inte fick följa med så skulle svaret antagligen bli för att de ville åka tillsammans. Eller för att farmorn ville bara åka med honom.

ts sätter sonen i en svår sits. Han tvingas då välja bort sin familj på ett sätt.

Jag är också av den åsikten att när ens barn träffar en respektive så borde man behandla den respektive som ens eget barn. 
  • Anonym (Ju)
    BeautifulLiz skrev 2025-01-16 17:19:32 följande:
    Nog för att jag tycker om mina söners respektive, men att behandla dem som mina egna barn?
    Nej, gör jag inte.

Begär inte heller att sönernas svärmödrar ska göra det mot dem.
    Det är som sagt min åsikt.
Svar på tråden Mamma & Son