• Tecum

Varför är jag ogillad på FL?

Många är ogillade här. Om du talar om vad du skriver kanske vi kan svara.

• Tecum
    Aniiee skrev 2025-01-14 17:11:46 följande:
    Jag fick två tummar ner i Nöjes-delen för att jag skrev en tråd om sångalbumet jag hittade från lågstadietiden.

Enda orsaken jag kan tänka mig är att folk antingen inte gillar mig eller inte gillar musik.
    Kan också vara några som inte gillade sånglektionerna i skolan. Du är ju en trevlig tjej som man inte behöver klanka på. Glad

Jag får också en massa tummar ner hela tiden. Några har bestämt sig för att de inte tycker om mig och då tummar de ner oavsett vad jag skriver.
  • Tecum
    Anonym (Dröm vidare) skrev 2025-01-15 21:45:13 följande:

Folk ska få vara anonyma här på forumet. Annars hög risk att Familjeliv förlorar många medlemmar.

Sen är funktionen med tummar bara bra. Att ge tummen ner är ett lite mer diskret sätt för mig att tala om för en viss medlem att hen är fullkomligt dum i huvudet, alternativt ett äckel som inte har här att göra. Eftersom man inte får vara såpass frispråkig mot folk direkt med dessa beskrivningar så duger nedåtpekande tummar gott och väl ändå.

Men du TS inte vet vem som tummat eller varför, vad är då meningen? Ska tummarna vara kvar borde nicknamnet stå där, som på Facebook.
    Men då fegar du nog...
  • Tecum
    Anonym (Dröm vidare) skrev 2025-01-15 22:06:18 följande:
    Dumtrams. Jag hade tummat ner helt oavsett om det syntes eller ej. Dock så misstänker jag att man då hade fått flera kvinnoföraktande incels efter sig i PM så yrkat ändå på att anonymiteten bevaras även där.

Meningen är att medlemmar som skriver idiotiska inlägg inte ska känna sig välkomna här. Tummar neråt ger inget välkomnande intryck precis.  
    Men hur många bryr sig egentligen? TS och några till? Jag brukar inte ens notera om jag fått några tummar om ingen nämner det.
    Bättre att skriva ett inlägg om vad du ogillar.
Svar på tråden Varför är jag ogillad på FL?