Inlägg från: Anonym (S) |Visa alla inlägg
  • Anonym (S)

Vad ska jag göra?

Om den ena jobbar tycker jag att det är helt rimligt att den andra tar nätterna. Det behöver ju inte bli så jobbigt heller. Jag har alltid tagit alla nätter och var för det mesta mer utvilad än vanligt under föräldraledigheten. Det finns ju möjlighet att sova en stund på dagen när bebisen sover. Det är väldigt mysigt. Förhoppningsvis fungerar det bra med amning/matning och då har man tid att kolla på serier och ta det lugnt. Är det däremot problem med sömn, kolik eller annat blir det säkert väldigt tufft och man behöver mer stöttning.

• Anonym (S)
    Anonym (Denspmden) skrev 2025-01-14 16:21:38 följande:

Hans ord - om bebis gråter så går jag och sover i vardagsrummet. som sagt håller helt med om att jag ska ta nätterna ingen snack om saken. Men det ger fel signaler att utttrycka sig på det viset.. och - jag kommer aldrig gå upp tidigt med barnet

Det var inte så smidigt. Han är säkert nervös som du.  Det behöver som sagt inte bli så jobbigt. Min man har aldrig gått upp med våra barn, men han har gjort annat istället. Man måste inte dela allt lika men båda behöver naturligtvis bidra och han kan ju inte förvänta sig att du ska ta hand om allt. Förhoppningsvis kan man hitta sätt att komplettera varandra. Vad är han bra på att fixa? Uppmuntra det. Vad är du bra på? Lyft fram det. Försök att vända på det och se vad ni kan göra för varandra. Förstår att det är lättare sagt än gjort och att ni är nervösa.
Svar på tråden Vad ska jag göra?