-
-
Svar på tråden Vad ska jag göra?
-
ja alltså han kommer ta ledig och sagt det men han verkar inte vilja ta första ansvaret när man kommer hem från sjukhuset. nätterna kommer vara långa och jobbiga, där vill inte jag vara ensam och känna mig ensam och stressad.. och han ska liksom lämna mig i det ensam. Sånt går man väl igenom ihop i början. Tycker det är elakt tänkt och ego! Sen att man har såna tankar och innan bebis ens har kommit är lite varning tecken.. eller övertänker jag?
-
Ja 100% att jag tar nätterna, inte bett om det men vill gärna ha hans stöttning och hjälp. MEN att säga att man inte ska sova i rummet för man blir störd av bebisen? Då kommer han ju inte hjälpa mig, utan jag kommer vara ensam i rummet helt nybliven mamma och helt stressad.. Och säger allt sånt innan bebisen har kommit ä, skrämmer mig lite.
-
Hans ord - om bebis gråter så går jag och sover i vardagsrummet. som sagt håller helt med om att jag ska ta nätterna ingen snack om saken. Men det ger fel signaler att utttrycka sig på det viset.. och - jag kommer aldrig gå upp tidigt med barnet
-
Ja tack för svaren. Men ska verkligen fundera för jag har pratat med honom och han står fast vid det. Jag känner bara att han kommer låta mig vara ensam i det och speciellt i början. Det gör mig osäker. Men som sagt, ska tänka på vad jag verkligen vill ju efter detta. Han ska också veta att minsta han kan göra att att finnas där för mig iallfall när jag är uppe om nätterna och allt är så nytt. Han får också kanske offra litw sömn för att kolla läget eller kolla om de behövs hjälp. Men som sagt jag vill ta alla nätter men i början komma jag behöva vara VI.. Det är så det blir när man ska bli förälder, att det blir lite omständigt. men vill inte att han ska fly från allt liksom och låta mig vara i den nya situationen. Men han är den som jobbar mest och sjävklart tar jag alla nätter osv, men att han ska bete sig på det viset precis när jag plussat.
-
Ja men han säger att han mest kan hjälpa mig på helger, nu efter att vi tog ett snack. Han är nyckel person i sitt jobb och han vill inte gå runt i vara trött. Viktigt att han sover enskilt om bebis sover och han kan hjälpa mig 100% på helger ..
-
Menar om bebis gråter*** inte sover