Inlägg från: Anonym (Hej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hej)

Kan jag säga att pappan inte får vara med på förlossningen?

Låt inte det som är mellan er två hindra honom från att se sitt barn födas. Jag förstår att du är arg och inte vill ha honom där, men det är en händelse i ens liv som man bara får uppleva en gång så försök vara vuxna när det kommer till umgänge av ert barn. 

• Anonym (Hej)
    Anonym skrev 2025-01-14 22:00:00 följande:

Ja, ts det kan du. Du ska säga nej till allt och alla som gör dig otrygg under förlossningen. Du behöver inte heller ha honom trampandes ute i korridoren. Det kommer bara stressa dig. 
    Under en förlossning så genomgår kvinnan något av det mest smärtsamma och ansträngande man kan vara utsatt för som människa. Det är behovet hos den födande kvinnan som ska stå i centrum. 
    Den födande kvinnan ska INTE sätta sina känslor eller behov åt sidan för att det ska kännas bra för någon annan. Kvinnan som föder ska sätta sig själv i första rummet, inte någon annans behov. 
    Under en förlossning ska man underlätta för och stödja den som föder. Allt ska inriktas på hennes behov. 
    Det är obegripligt att man kan hävda att en förlossning ska vara till för någon att titta på eller få en upplevelse av. 

Han behöver ju inte vara med under själva förlossningen men han har rätt att få träffa sitt nyfödda barn. 
  • Anonym (Hej)
    molly50 skrev 2025-01-14 19:59:58 följande:
    Om han var otrogen för en vecka sedan eller för en månad sen har väl ingen betydelse?
    Faktum är att han har varit otrogen och att TS är djupt sårad.
    Och det är inget som går över i en handvändning. Speciellt inte när man är gravid och full med hormoner och kanske har burit på en massa förväntningar osv.
    Men oavsett otroheten så är det TS som bestämmer om pappan ska få vara med på förlossningen eller ej.
    Han har själv försatt sig i den här situationen och får ta konsekvenserna och får träffa barnet sen.
    Men det har ingenting med barnet att göra utan är något mellan dem. Han har betett sig som ett stort svin och jag kan förstå att hon är sårad och inte vill ha med honom att göra och det behöver dem inte heller, förutom när det kommer till deras gemensamma barn. Han behöver inte vara med under själva förlossningen och behöver inte stanna kvar med ts på sjukhuset men han borde få träffa sitt nyfödda barn. 
  • Anonym (Hej)
    Anonym skrev 2025-01-15 16:50:26 följande:
    Det finns inte ett enda inlägg i tråden som hävdar att pappan inte ska få träffa sitt barn
    De flesta andra i tråden förstod nog att jag menade träffa sitt nyfödda barn i anslutning till födseln eftersom det är det tråden handlar om. 
  • Anonym (Hej)
    molly50 skrev 2025-01-15 14:13:32 följande:
    Ja,men det kan han ju göra efteråt. Han måste inte vara med på förlossningen,som du själv också skriver.
    Ingen här har skrivit att han inte ska få träffa sitt nyfödda barn. Bara att han inte behöver vara med under förlossningen.
    ok förstår då har vi samma syn på saken. 
Svar på tråden Kan jag säga att pappan inte får vara med på förlossningen?