Inlägg från: Anonym (J) |Visa alla inlägg
  • Anonym (J)

Hur fan tänker ni kattägare?

Undrar detsamma. Har haft över 10 katter. Uppvuxen med dem. Men skulle ALDRIG få för mig att skaffa en katt där jag bor nu, mitt inne i en by (i och för sig ett lunt bostadsområde men ändå) bland bilar. På det, andra katter! 

Skulle aldrig chansa. Man kan lära den gå i koppel (jo det går, det är lätt, har gjort det själv). 

Bor man på Landet, visst! Men såhär!? Aldrig. 

• Anonym (J)
    Anonym (HÅll katten inne) skrev 2025-01-15 11:46:24 följande:
    Då får många i villaområdet sin trädgård använd som kattlåda. Inte så himla fräscht att ha kattbajs i jordgubbslandet. Stanken av kattpiss är inte så mysig heller. Har man som djurägare valt att skaffa ett djur ska ingen annan tvingas ta hand om det på något sätt. 

Det verkar de strunta fullständigt i.

Har en katt som sätter sig mitt på gräsmattan och skiter? Den vill inte ens dölja det? Märkligt beteende.  Alla katter jag haft har åtminstone dolt det, det här är verkligen mitt på öppet på gräsmattan. Den skiter och så går den. Alltid på samma ställe med. 

Har slängt ut peppar och annat som luktar starkt så nu har den inte varit där på länge. 

• Anonym (J)
    Anonym (kattmamma) skrev 2025-01-15 12:12:55 följande:
    Kanske kunde man tänka sig att kattägaren har en kissochbajs-låda ute till sin katt? Katter är ju renliga vanedjur så kanske går de hem på lådan? Kattlucka i dörren borde vara allra bäst!
    Hittar de en bättre blomrabatt så tar de ju den istället ändå. Det är ju det. Svårt att som kattägare säga nögot om det.

Men att de sätter sig mitt på en gräsmatta och inte ens vill dölja bajset som grannkatten här gör, den begriper jag inte 
  • Anonym (J)

Man kan ju tänk sig själv. Varm och mysig blomrabatt med ny jord i , uppvärmd av solen. Klart katten vill sätta ner röven där. Men mitt på en gräsmatta!!?? 

Svar på tråden Hur fan tänker ni kattägare?