Flaskhals skrev 2025-01-13 20:38:53 följande:
Jag tror du är för hård mot dig själv. Du har fått tunnelseende och har låtit bollen börja rulla åt fel håll; du ser bara mer och fler ? fel?. Sedan att du jämför dig med folk som använder botox!! Det säger ju sig självt -varför använder de botox tror du? Jo för att dölja rynkor.
Jag är några år äldre än dig och har både grått hår och rynkor. Gråa hårstrån fick jag redan omkring 25-års åldern. Rynkor har jag haft sedan 30 ungefär. Ingenting jag lägger vikt på. Jagtränar och anser mig fräsch och välmående ändå. Jag umgås inte heller med folk som betalar massa pengar för att dölja ett naturligt ansikte som också åldras, vilket jag är otroligt glad för! Botox-hetsen är inget för mig och jag tycker personligen om det naturliga. Tittar jag på mina kolla kompisar är det 100% av dem som börjat få grått hår samt rynkor. Inget konstigt och du är definitivt (!!!) inte ensam.
Ta hand om dig och få upp självkänslan genom hobbies och aktiviteter du tycker är kul. Lägg energi på detta istället för att jämföra dig med andra.
Men alla kanske inte känner sig bekväma med att ha grått hår och rynkor i 30-årsålder? Jag anser mig själv inte vara en ytlig person men jag vill ju trivas med mitt utseende. Dessutom kan det ju vara som så att man har någon brist om man åldras tidigt? Kan ju vara värt att kolla upp