Inlägg från: Anonym (Grabb) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Grabb)

Bör man berätta?

Har alltid levt efter devisen att; inte fråga min nuvarande partner (hur många? vilka? nån man känner?), ej heller berätta (hur många? vilka? nån man känner?)

Varför liksom? Vad ska jag med den informationen till? Risken är bara överhängande att det kommer skapa hjärnspöken, om inte direkt, så down the line...

Mitt "tidigare" sex-och samliv var mitt, och det är privat och vice versa.

Skulle min nuvarande kvinna känna behovet av att informera mig kring tidigare sex-partners så skulle jag nog bli smått förvånad och förundrad. 

Möjligen kan jag köpa att min nuvarande kvinna skulle kunna meddela mig att "jag dejta han ett tag" om det skulle vara så att vi skulle hamna i varandras närhet på eller vid någon social tillställning... men kanske inte ens då skulle jag tycka att det var absolut nödvändigt...

Jag är glad att jag har en relation med min nuvarande kvinna. Jag vet att hon har haft tidigare relationer, jag vet att hon varit singel ett längre tag innan vi träffades, ja, jag förstår att det säkerligen finns män som vi ibland springer på, hälsar på, som hon kanske har dejtat, kanske har haft sex med... So what?! Nu är det vi som har sex!!

Svar på tråden Bör man berätta?