Inlägg från: Fjäril kär |Visa alla inlägg
  • Fjäril kär

Bör man berätta?

Exakt vad skulle syftet vara ? 

Har det relevans idag? 

• Fjäril kär
    Anonym (?) skrev 2025-01-13 17:15:53 följande:
    Det är det jag undrar om det har. Jag ser själv ingen mening med det, tänker bara ifall det kommer fram på annat håll och det vore bättre om man då sagt det själv innan (inte för jag förstår varför det skulle komma fram heller förvisso)
    Är du rädd för en negativ reaktion kanske det istället borde vara det som är det största problemet? 
  • Fjäril kär
    Anonym (?) skrev 2025-01-13 17:46:05 följande:
    Nja jag vet inte. Har själv bara aldrig tänkt att det är något man bör berätta, känner att jag inte skulle vilja veta vem min partner tidigare varit med oavsett om det är någon bekant eller inte i alla fall. Men har på senar tid läst trådar där folk menar att ?ärlighet varar längst?, vilket jag förvisso håller med om men samtidigt inte ser varför man ska dela just sådant.
    Ärlighet kan vara på sin plats om frågan dyker upp om just specifika händelser, personer eller liknande. Men det betyder inte att du har skyldighet att berätta om varje minsta flört eller ligg. 
  • Fjäril kär
    Anonym (?) skrev 2025-01-13 17:46:05 följande:
    Nja jag vet inte. Har själv bara aldrig tänkt att det är något man bör berätta, känner att jag inte skulle vilja veta vem min partner tidigare varit med oavsett om det är någon bekant eller inte i alla fall. Men har på senar tid läst trådar där folk menar att ?ärlighet varar längst?, vilket jag förvisso håller med om men samtidigt inte ser varför man ska dela just sådant.
    Om du inte vill veta hans historia så varför ska han veta din?
Svar på tråden Bör man berätta?