Nybliven pappa som går ut och festar med kompisar
Är det normalt att någon som blivit pappa för 1 månad sedan går ut med sina kompisar och festar? Här sitter jag i soffan och ammar medan han dricker öl liksom. Skulle ni ha accepterat det?
Är det normalt att någon som blivit pappa för 1 månad sedan går ut med sina kompisar och festar? Här sitter jag i soffan och ammar medan han dricker öl liksom. Skulle ni ha accepterat det?
Jag tycker det är okej. Ska han inte få vara ute och träffa sina vänner för att ni fått barn? Har barnet kolik och du behöver avlastning?
Det är viktigt att ni båda får utrymme att vara egna individer trots att ni blivit föräldrar. Jag fick barn för drygt 2 år sedan. Det var fantastiskt när jag började komma ut igen, inte bara vara i en pöl av bröstmjölk och spya. Jag valde att komma ut redan efter 3 månader och gick på föreläsningar 4 timmar i veckan. Jag tyckte det var roligt, någon annan mår bra av att gå på krogen med polarna, jag lägger ingen värdering i detta. Du behöver däremot vara tydlig med dina behov. Ut och lev du också, man är inte bara mamma även om det är helt fantastiskt det också, men man får inte tappa bort sig själv. Vad glad över att han lever och gör det han gillar. Motsatsen hade väl varit värre? Om han suttit hemma och blivit bitter, tappat sina vänskapliga relationer och bara stängde in sig i sovrummet och tjura typ Och inte bidrar med något förutom dålig energi.
Det kan nog alla förstå att det inte känns kul.
Precis som alla kan förstå att det behövs en paus från vardagen ibland.
Kommer du själv ut och träffar vänner ibland? Det är viktigt. Med lite planering funkar det även om man ammar. Det är såklart meckigare, men minst lika viktigt att du kommer ut. Det behöver ju inte heller handla om att du vill gå på krogen, kanske vill du hellre ta en promenad, eller vara ifred och fixa med någon hobby.
Så när din partners bakfylla är över så föreslår jag att du tar upp diskussionen så att ni hittar ett sätt att ge båda en möjlighet att komma ifrån ibland på ett sätt som känns bra för båda.
Ta den diskussionen!
Förvånad att han ens vill ut och festa med en nyfödd hemma, hade inte tyckt att det var ok.
Hur gammal är han? Är det första barn?
Jag tycker han skulle stanna hemma och hjälpa till, det är respeklös och oansvarsfull att bete sig så där.
En månad är för lite bebis. Han ska komma sen med öl lukta och krama sin bebis. Äckligt det är.
Du får gärna prata med honom. Det är inte okej.
Jag tycker det är okej. Ska han inte få vara ute och träffa sina vänner för att ni fått barn? Har barnet kolik och du behöver avlastning?
Det är viktigt att ni båda får utrymme att vara egna individer trots att ni blivit föräldrar. Jag fick barn för drygt 2 år sedan. Det var fantastiskt när jag började komma ut igen, inte bara vara i en pöl av bröstmjölk och spya. Jag valde att komma ut redan efter 3 månader och gick på föreläsningar 4 timmar i veckan. Jag tyckte det var roligt, någon annan mår bra av att gå på krogen med polarna, jag lägger ingen värdering i detta. Du behöver däremot vara tydlig med dina behov. Ut och lev du också, man är inte bara mamma även om det är helt fantastiskt det också, men man får inte tappa bort sig själv. Vad glad över att han lever och gör det han gillar. Motsatsen hade väl varit värre? Om han suttit hemma och blivit bitter, tappat sina vänskapliga relationer och bara stängde in sig i sovrummet och tjura typ Och inte bidrar med något förutom dålig energi.
Jag tycker också bebis är för liten och fokus nu borde vara för er båda att vara mest hemma och lära känna er lille och stötta upp varandra. Så tycker inte du är orimlig. Jag hade också blivit besviken. Sen är det skillnad på hur ofta. Är det varje helg? Eller Har det varit ett tillfälle nu efter födseln och sen kommer det inte bli så mkt mer?
Hur gammal är han? Är det första barn?
Jag tycker han skulle stanna hemma och hjälpa till, det är respeklös och oansvarsfull att bete sig så där.
En månad är för lite bebis. Han ska komma sen med öl lukta och krama sin bebis. Äckligt det är.
Du får gärna prata med honom. Det är inte okej.
Helt ok. Ar du en sån som sitter hemma med barnet. Ni kan ju turas om att komma ur huset ibland. Jag antar han jobbar. Han måste ju kunna få stressa ner ibland också.