• Anonym (..)

Dottern är lesbisk???

Min äldsta dotter är 16 år och alltid varit den i vår familj som alltid följt med till kyrkan och visat sin kärlek för gud. Jag är troende så har alltid haft med den kristna tron i mina barns uppfostran. Men nu har jag fått veta att min äldsta dotter har en flickvän, och jag blir ledsen över att hon inte vågat berätta för mig. Hon har berättat för sin pappa som inte är lika troende att hon är rädd att jag ska tycka hon är äcklig eller att det är fel osv, pågrund av vad hon hört om andra troende. Jag har inga problem med att hon skulle gilla tjejer och jag älskar henne oavsett, men borde jag prata med henne om dehär eller är det något man inte borde prata om. Jag vill ju att hon ska veta att jag älskar henne oavsett, men jag vet inte vad jag ska säga till henne isåfall så snälla hjälp mig.

• Svar på tråden Dottern är lesbisk???
  • Anonym (Oj)
    Trent skrev 2025-01-08 21:46:03 följande:
    Det är vad du tror att Gud vill att du lär dina barn. Det är en jäkla skillnad. 

Hyckla gärna men var ärlig med det, åtminstone.
    Som om du vet vad Gud vill. 
  • Anonym (Oj)
    Anonym (Hmm...) skrev 2025-01-08 22:44:02 följande:
    Tror du på Gud?
    Läser du bibel? Det står i den.
    Det är inte Gud som skrivit Bibeln. 
  • Anonym (Oj)
    Anonym (Ubt) skrev 2025-01-08 23:24:34 följande:
    Har du läst bibeln? Den är väldigt homofientlig och skriven av några gubbar som inte visste bättre. Helt otroligt att folk fortfarande tror på tramset som står i bibeln.

Precis och ens de riktigt religiösa, som präster och nunnor, bryr sig om vad det står i Bibeln. De våldtar barn, tar barn från deras mammor och säljer till rika osv. 

Kyrkans män och kvinnor är de största hycklarna. 

• beli

Bibeln är ju de kristnas heliga skrift. Ändå hävdar nu flera i tråden att Bibeln ska ignoreras eftersom den inte är skriven av Gud. Utom om det står saker som 'störst av allt är kärleken' eller 'Gud älskar alla', för DÅ är det Gud som skrivit Bibeln.

Inser ni inte hur ni plockar russinen ur kakan? Antingen tror man att Bibeln är Guds ord och sväljer ALLT, inkl. Guds syndaflod, pest och andra straff, eller så tror man inte att Bibeln är Guds ord, inkl. att Gud älskar alla. Man kan ju inte hålla på så som många troende gör och plocka ut det som gynnar dem och ignorera det som missgynnar dem!

Jag förstår inte hur religiösa personer som TS, som får homosexuella barn, får ihop det. Nån måste ju ha fel, antingen Bibeln/Gud eller ens barn. Annars blir det ju kognitiv dissonans.

TS, läs på om ämnet. Här är en länk jag hittade:
    www.rfsu.se/globalassets/pdf/barnssexualitet_web.pdf

• DessiDessan

Jag är bisexuell och pingstvän. Alla har varit positiva. Jag har frågat mina pastorer om det är fel. Då svarar dem nej, du ska stå på dig för den du är.

• Anders1970

Jösses vad denna tråden spårade snett, är det är alla dagdrivande o skeva skriver... 🤔 

Oavsett åsikt, håll er till det trådskaparen frågar om.

Hon frågade icke om ja/nej till tro eller religion.

Mvh Agnostiken.

• Anonym (Hmm...)
    Anonym (Il) skrev 2025-01-09 00:02:39 följande:
    Den enda bibelvers jag minns från konfirmationen är något om att tro och hopp och kärlek men att viktigast av dem alla är kärleken!
    😉

Jag vet inte om någon gud finns, tror att något finns men inte på det sätt världsreligionerna lägger fram det på, för det finns för mycket ondska och brutalitet inom de religionerna. Så jag tror i viss mån på andlighet, går gärna i sv kyrkan någon gång om året.
    Absolut krig, fattigdom, sjukdom etc... finns i biblen och var skrivet innan dessa händer. Varför finns olika folk i världen, olika kulturer, språken, hudfärg etc...
    Varför går du till kyrkan när du inte tror på Gud?
    Det finns många aspekter som visar att finns någon som är över människor.
  • Anonym (Cissi)

Säg ingenting till henne, hon har talat i förtroende med sin pappa. Nämner du något om detta kan det skada dotterns tillit till honom.
    Gläds istället till att din dotter löper betydligt mindre risk att bli misshandlad och våldtagen i hemmet i en framtida relation.

• Trent
    Anonym (Oj) skrev 2025-01-09 07:19:39 följande:
    Som om du vet vad Gud vill. 
    Jag kan inte minnas att jag påstått det.
  • Trent
    Anonym (Sanna) skrev 2025-01-08 23:13:30 följande:
    Vad ska jag vara ärlig med menar du?
    Anonym (Sanna) skrev 2025-01-08 23:17:02 följande:
    Jag tror på Gud men inte på allt skitsnack som står i bibeln.

Det där var bättre. Men vilken Gud tror du på? Det kan inte vara Jesus o Co iaf.
Svar på tråden Dottern är lesbisk???