• Anonym (..)

Dottern är lesbisk???

Min äldsta dotter är 16 år och alltid varit den i vår familj som alltid följt med till kyrkan och visat sin kärlek för gud. Jag är troende så har alltid haft med den kristna tron i mina barns uppfostran. Men nu har jag fått veta att min äldsta dotter har en flickvän, och jag blir ledsen över att hon inte vågat berätta för mig. Hon har berättat för sin pappa som inte är lika troende att hon är rädd att jag ska tycka hon är äcklig eller att det är fel osv, pågrund av vad hon hört om andra troende. Jag har inga problem med att hon skulle gilla tjejer och jag älskar henne oavsett, men borde jag prata med henne om dehär eller är det något man inte borde prata om. Jag vill ju att hon ska veta att jag älskar henne oavsett, men jag vet inte vad jag ska säga till henne isåfall så snälla hjälp mig.

• Svar på tråden Dottern är lesbisk???
  • EvaLotta75

Prata med henne,det är mitt råd.
    Berätta att det inte är något problem för dej och stötta.

• Trent

Vad du än gör ifrågasätt för guds skull inte huruvida din tro är "vettig" och välgrundad.

• molly50
    Anonym (..) skrev 2025-01-07 19:21:11 följande:
    Dottern är lesbisk???

Min äldsta dotter är 16 år och alltid varit den i vår familj som alltid följt med till kyrkan och visat sin kärlek för gud. Jag är troende så har alltid haft med den kristna tron i mina barns uppfostran. Men nu har jag fått veta att min äldsta dotter har en flickvän, och jag blir ledsen över att hon inte vågat berätta för mig. Hon har berättat för sin pappa som inte är lika troende att hon är rädd att jag ska tycka hon är äcklig eller att det är fel osv, pågrund av vad hon hört om andra troende. Jag har inga problem med att hon skulle gilla tjejer och jag älskar henne oavsett, men borde jag prata med henne om dehär eller är det något man inte borde prata om. Jag vill ju att hon ska veta att jag älskar henne oavsett, men jag vet inte vad jag ska säga till henne isåfall så snälla hjälp mig.

Jag tycker du kan berätta för henne att du vet och att du stöttar och älskar henne oavsett.
    Det behöver hon nog få höra.
  • Allan 1

Jag tycker att du ska prata med henne.  Det är viktigt för henne och känna ditt stöd.
    Och absolut inte dra in tron i samtalet. 

• Anonym (Hm)

Sätt dig och prata med henne i lugn och ro och stötta henne. Men prata inte om tron.

• Anonym (Hmm...)

Du är kristen, tror på gud och har inget problem med att din dottern kan vara lesbisk. 
    Vilken Gud tror du på? Visste du inte homosexualitet är förbjudet i bibeln av gud. Det är devil. 
    Du får prata med din dottern hon får sluta med det här. 

• Swedman

Har egna erfarenheter av det där (som förälder). Jag tycker du ska hantera frågan som att hon skaffat partner. Kön på denne spelar ingen roll. 
    Säg bara "Du har skaffat flickvän? Va roligt. Du får bjuda hit henne så jag får hälsa".  
    Låt din dotter bjuda in till ett allvarliga samtal om hon vill. Jag vet inte varför man ska ha ett "allvarligare samtal" faktiskt. Det är att stigmatisera det hela. Det är min åsikt. 

• Anonym (Sanna)
    Anonym (Hmm...) skrev 2025-01-07 22:22:30 följande:

Du är kristen, tror på gud och har inget problem med att din dottern kan vara lesbisk. 
    Vilken Gud tror du på? Visste du inte homosexualitet är förbjudet i bibeln av gud. Det är devil. 

Jag tror på en Gud som inte gör skillnad på folk och folk. Någon annan Gud finns inte.
  • Anonym (..)
    Anonym (Hmm...) skrev 2025-01-07 22:22:30 följande:

Jag tror på att gud älskar alla, och jag kanske inte förstår det eller supportar. Men jag accepterar och jag tänker inte att något sådant skulle få få mig att tycka mindre om min dotter.
  • Anonym (Ubt)

Hur går din tro ihop med din syn på homosexuella? Brukar inte kristna vara emot homosexualitet? 

Svar på tråden Dottern är lesbisk???