• Hejjsvejs

Hur säger man att sexlivet är tråkigt som fan?

Hur framför man till sin partner att man häller på att dö tråkdöden av ens sexliv och att han måste variera sig..
    Tror jag skriker rakt ut om jag bara blir smekt med fingrarna på klittan en gång till följt av samma sex. Så urbota trist så ja går flera ggr hellre därifrån. 
    Ni 10+år i förhållanden, är ni alls hungriga på varann längre? Behöver förändring men vet att han kommer ta sjukt illa upp samtidigt som jag vill skrika ut att det är så jävla tråkigt!
    Funderar på att säga att han får tillfredsställa mig på alla sätt han vill utom med fingrarna ett tag men det känns typ som våldtäkt iom att det ej sker naturligt...hjälp!?

• Svar på tråden Hur säger man att sexlivet är tråkigt som fan?
  • MrLovely

Tycker du att det är jobbigt att starta en dialog kan du alltid börja med att fråga honom: "Hur skulle det vara om det var bra?"

Människor är till 95% fokuserade på sig själva.

Om du får honom att svara går du sedan vidare och säger: "Nu skulle jag vilja säga hur det skulle vara om det var bra för mig."

Det är första grejen egentligen. Hur skulle det vara om det var bra för dig?

• Anonym (?)

Har du testat att på ett vänligt sätt föreslå saker som du skulle vilja göra i sängen? Om han tar sjukt illa upp då har ni nog allvarliga problem i ert förhållande som ni behöver lösa.

• Anonym (?)
    Hejjsvejs skrev 2025-01-07 00:11:51 följande:
    Ja exakt.. jag är ner hela tiden å lägger upp mig på olika sätt under tiden men han gör inget sånt så sätta mig över skulle kännas som typ sexuella trakasserier. JAG skulle nog bli så obekväm för ja vet inte, hade han velat så hade han gjort tänker jag.  
    Du kan inte förutsätta att han är tankeläsare. Prata med honom.
  • Anonym (Sofia)
    Hejjsvejs skrev 2025-01-06 23:33:12 följande:
    Hur säger man att sexlivet är tråkigt som fan?

Hur framför man till sin partner att man häller på att dö tråkdöden av ens sexliv och att han måste variera sig..
    Tror jag skriker rakt ut om jag bara blir smekt med fingrarna på klittan en gång till följt av samma sex. Så urbota trist så ja går flera ggr hellre därifrån. 
    Ni 10+år i förhållanden, är ni alls hungriga på varann längre? Behöver förändring men vet att han kommer ta sjukt illa upp samtidigt som jag vill skrika ut att det är så jävla tråkigt!
    Funderar på att säga att han får tillfredsställa mig på alla sätt han vill utom med fingrarna ett tag men det känns typ som våldtäkt iom att det ej sker naturligt...hjälp!?

Förstår att allt känns trist nu då du har ställt upp på sånt du egentlugen inte villl. Säg NEJ till sånt du inte vill. Vill du inte ha 6 alls så är det det som gäller.
  • Anonym (Eva)

Man köper hem en flaska bubbel (eller 2) och sexiga underkläder. Man drar på en porrfilm och säger "nu kör vi" 

• Anonym (Mimmi)

Du måste tala om vad du vill ha, och vara tydlig. Säg att du vill prova nya saker. Kom med förslag.

Köp en tärning eller spel med olika sexställningar. Titta tillsammans på vuxen.se efter härliga vibrator eller sexiga underkläder. Visa med händerna hur du vill ha det, men var försiktig med att säga nej inte så, inte så, utan mer Så här är det extra skönt, det där är jättebra, mera sånt?.kan ni kolla nån liten porrfilm tillsammans? 

Vi har 13 år bakom oss, och har nu senaste åren börjat allt mer med snabbisar. En snabbis i soffan, 5 minuter, vi kör så det ryker sen är det klart. Ibland passionerat och längre med förspel osv men ofta har man inte tid, man är trött o vill göra annat, men vill ändå komma åt sexet och närheten. Har testat allt det jag gett dig som förslag och för oss iallafall har det hjälpt. 

• Anonym (tröttnat)
    Anonym (L) skrev 2025-01-07 08:06:03 följande:
    Vilket svin du är. Skaffar älskare istället för att göra slut. Varför väljer du att stanna i relationen? För mycket andra fördelar?
    Jag är nöjd i relationen förutom det sex jag inte får leva ut.

Om jag får det på annat håll kan jag stanna kvar. 

Det är inte svårare än så.
  • Anonym (tröttnat)
    Anonym (Tvärtom) skrev 2025-01-07 09:12:29 följande:
    Det där du beskriver är INTE kommunikation.
    Nej, för han kommunicerar inte utan sticker huvet i sanden.

Jag är helt okej med att skiljas som vänner. Jag har ifrågasatt varför han vill leva med mig när han knappt vill ha sex och om vi inte borde hitta andra människor istället. Men det vill han absolut inte säger han. 
  • Anonym (?)
    Anonym (tröttnat) skrev 2025-01-08 08:21:32 följande:

Om ni har så dålig kommunikation som du beskriver är det nog inte enbart sexet som är problemet i er relation.
  • Anonym (Tvärtom)
    Anonym (tröttnat) skrev 2025-01-08 08:26:07 följande:
    Nej, för han kommunicerar inte utan sticker huvet i sanden.

Jag är helt okej med att skiljas som vänner. Jag har ifrågasatt varför han vill leva med mig när han knappt vill ha sex och om vi inte borde hitta andra människor istället. Men det vill han absolut inte säger han. 
    Du kommunicerar inte heller. Det räcker inte att säga "det här är viktigt för mig i vårt sexliv och jag vill att vi ändrar på det" och sedan vänta på att han ska tänka på saken. Man har så klart en ordentlig diskussion om varför det är viktigt, hur det skulle påverka positivt mm mm. Och är det så otroligt viktigt tar man upp det igen! Och om han då inte kan/vill eller vad det är, då går man isär. Man skaffar inte ett sidoligg.
  • Anonym (Ann)
    Anonym (tröttnat) skrev 2025-01-08 08:21:32 följande:

Håller med L, bara ett svin beter sig så.
  • Anonym (tröttnat)
    Anonym (Tvärtom) skrev 2025-01-08 10:44:09 följande:
    Du kommunicerar inte heller. Det räcker inte att säga "det här är viktigt för mig i vårt sexliv och jag vill att vi ändrar på det" och sedan vänta på att han ska tänka på saken. Man har så klart en ordentlig diskussion om varför det är viktigt, hur det skulle påverka positivt mm mm. Och är det så otroligt viktigt tar man upp det igen! Och om han då inte kan/vill eller vad det är, då går man isär. Man skaffar inte ett sidoligg.
    Det var ett test från min sida på hans engagemang i ämnet och nu vet jag hur stort det var.

Jag får se om jag orkar flytta, det blir när det blir.
Svar på tråden Hur säger man att sexlivet är tråkigt som fan?