Inlägg från: Anonym (Tvärtom) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tvärtom)

Hur säger man att sexlivet är tråkigt som fan?

Det gör man inte. Man säger "Det här skulle jag vilja testa" eller "Kan du göra så här på mig?" eller testar nya sexiga kläder, tar initiativ till sex vid oväntade tillfällen, på platser utanför sovrummet mm.

Går han aldrig ner och slickar t ex...?

Känn inte att det är något slags tvång. Du berättar vad du skulle önska, det är upp till honom om han vill försöka ge dig det eller inte.

• Anonym (Tvärtom)

Men ni måste ju prata med varandra! Du behöver tala om vad du gillar! Han kanske är världens tråkigaste person, vad vet jag, eller så skulle han uppskatta lite liv i sängen också. Har du tänkt på att han kanske tycker att det är DU som är tråkig?

• Anonym (Tvärtom)
    Anonym (tröttnat) skrev 2025-01-07 07:48:23 följande:

Jag berättade om en viktig sak för mig och en möjlig förändring av vårt sexliv.

Han skulle "fundera på det och återkomma".
    Sen gick det ett år.

Nu har jag en älskare.

Så inte fan funkar det att kommunicera...

Det där du beskriver är INTE kommunikation.
  • Anonym (Tvärtom)
    Anonym (tröttnat) skrev 2025-01-08 08:26:07 följande:
    Nej, för han kommunicerar inte utan sticker huvet i sanden.

Jag är helt okej med att skiljas som vänner. Jag har ifrågasatt varför han vill leva med mig när han knappt vill ha sex och om vi inte borde hitta andra människor istället. Men det vill han absolut inte säger han. 
    Du kommunicerar inte heller. Det räcker inte att säga "det här är viktigt för mig i vårt sexliv och jag vill att vi ändrar på det" och sedan vänta på att han ska tänka på saken. Man har så klart en ordentlig diskussion om varför det är viktigt, hur det skulle påverka positivt mm mm. Och är det så otroligt viktigt tar man upp det igen! Och om han då inte kan/vill eller vad det är, då går man isär. Man skaffar inte ett sidoligg.
Svar på tråden Hur säger man att sexlivet är tråkigt som fan?