• Anonym (Vrf)

Känner mig ledsen

Anonym (U) skrev 2025-01-23 15:37:59 följande:
    Vissa killar kan verka snälla, när det sedan är fullständigt tvärtom. Man blir chockad. Det är inte konstigt att du är ledsen. Tillåt dig själv att känna så. Du är ju ledsen och besviken, inte alls konstigt.

Men starkt av dig att lämna honom, det var bra att du gjorde det för din egen skull för det hade inte blivit bra att vara med honom. 

Var din egen bästa vän
    Tack. Han var den första efter mitt ex som jag fick känslor för så känns lite extra jobbigt.
  • Anonym (Vrf)
    Anonym (Hupsu) skrev 2025-01-23 15:51:01 följande:
    Nej men gjorde han det. Nej såklart, är väl ganska tydligt från början att det inte skulle funka pga hans attityd. Gällande hennes oskuld är det kanske bättre inleda ett äktenskap med en munk då, tror 99% tänker att det är normalt att ligga när man älskar varandra. 
    Har inte någonstans sagt att det inte är normalt att ligga när man älskar varandra, tvärtom, det är endast då jag kan ha sex. Bara för man inte vill ha sex direkt innebär det inte att något är fel. Lägg ner med det. Vi alla funkar inte likadant. Dessutom är jag inte svensk heller om det nu har någon betydelse för att ni ska få en klarare bild.
  • Anonym (Vrf)
    molly50 skrev 2025-01-23 17:18:25 följande:
    Och det är jättebra att du gjorde det! Du förtjänar så mycket bättre!

Han var säkert bara ute efter en sak,alltså sex. Eller så var han bara manipulativ.
    Oavsett vilket så ska du bara vara glad att vara av med honom.
    Även om det gör ont nu så kommer det att kännas bättre snart.
    Det vågar jag lova.
    Tack för omtanken, har det väldigt tufft just nu så att höra detta gör mig glad.
  • Anonym (Vrf)
    molly50 skrev 2025-01-23 18:09:11 följande:
    Så lite så. Du är inte ensam om att ha gått igenom en sån här sak.
    Och vi är många som har gått igenom hjärtesorg.
    Önskar att han var man nog att säga förlåt men det kan jag väl glömma... tror killen inte är mån om hur mycket han sårat mig.
  • Anonym (Vrf)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2025-01-24 09:33:24 följande:
    Fast det är förmodligen precis det han gjort. Till slut hittade han kanske nån som han kan få "allt" med, utan flera månaders (års?) Väntan?

Hans "jag älskar dig" till ts skulle jag definitivt inte ta på allvar alls. Garanterat ett sista desperat försök att få henne att släppa till.

Bra att du går vidare, har du blockat? Om inte kommer han förmodligen höra av sig igen. Han har NOLL respekt för dig, det har han visat tydligt.
    💔
  • Anonym (Vrf)
    molly50 skrev 2025-01-25 17:43:00 följande:
    Ja,det tror jag nog tyvärr att du kan glömma.
    Men det säger väl,å andra sidan,en hel del om vilkens slags människa han är?
    Ja han visade sitt rätta ansikte... Har insett ett och annat och vilken idiot han är men ändå så lyckas han få mig att ifrågasätta mig själv (det jag inte begriper). 
  • Anonym (Vrf)
    molly50 skrev 2025-01-26 21:04:46 följande:
    Det är det som är typiskt för sådana människor.
    Men det är ju bra att du fick se hans sanna jag innan det hann gå för långt. Se det så.
    Enligt min killkompis ville han ha makeup sex även om jag förklarat att vi inte haft det ÄN och då säger han "ja men ändå, han kanske trodde sex skulle lösa det".
  • Anonym (Vrf)
    molly50 skrev 2025-01-28 21:05:45 följande:
    Du ska nog inte lyssna så mycket på det.
    Och oavsett om det är så eller inte så ursäktar det inte hans beteende.
    Jag tänker att älskar man sin tjej eller har starka känslor så vill man prata ut först och går med på det sen händer sex så händer det, men man sätter inte det som ett ultimatum för att ses...
  • Anonym (Vrf)
    molly50 skrev 2025-01-28 21:17:51 följande:
    Ja,man tycker ju det. Men tyvärr så tänker inte alla så.
    Ja och det blev tyvärr inte lättare efter det min killkompis sagt. Blev bara förvirrad nu. Trodde mitt ex var en idiot.
  • Anonym (Vrf)
    Anonym (F) skrev 2025-01-28 23:29:16 följande:
    Ja, ditt ex är en idiot och tyvärr kanske din kompis har rätt också.
    Trodde jag var på bättringsvägen men nu mår jag ännu sämre :( för nu ifrågasätter jag mig själv igen... jag försökte rädda allt genom att prata att ses och prata men hans ultimatum var sex för att ses... det gör så ont.
  • Anonym (Vrf)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2025-01-29 07:27:42 följande:
    Är ganska övertygad om att din kompis har FEL, annars är han en lika stor idiot som killen.

Killen ville inte ha nån jä*vla make up sex, han ville bara få sätta på dig EN gång eftersom han varit såååå tålig och väntat så länge. Några egentliga känslor har han tydligt visat att det inte handlade om.

Är ni väldigt unga? Runt 15-20 års åldern?
    Jag tänker ju också om det är makeup sex så är det om man haft det innan, inte i detta läge. Och ja har man äkta känslor så vill man prata ut i första hand i min värld men han kanske trodde sex skulle lösa frustrationen han verkar känna gentemot mig.

Vi är 25 och 28.
  • Anonym (Vrf)
    Eurydike skrev 2025-01-29 10:58:15 följande:
    Det finns ingenting att tveka på. Din kompis kan inte ha uppfattat situationen rätt och ditt ex är en riktig clown. En elak clown. Och om man inte gillar (elaka) clowner så måste man sluta gå på cirkus, vilket du har gjort. Du är på helt rätt väg och försök att glömma den där pajasen nu!
    Tack, försöker.
  • Anonym (Vrf)
    Anonym (F) skrev 2025-01-29 13:55:12 följande:

Poängen är dock ts att den där killen försöker utnyttja dig för sex.

Det är det jag var rädd för att han skulle utnyttja mig, därför jag inte gick med på att träffas. Även om jag har tankar på att jag borde låtsats gå med på det bara för att träffa honom och säga allt till hans ansikte.
  • Anonym (Vrf)
    Anonym (F) skrev 2025-01-29 17:09:05 följande:
    Du behöver inte träffa honom för det, skicka i ett meddelande istället. Sedan blocka och gå vidare.
    Träffade inte. Avslutade. Har nu listat ut att han verkar vara covert narcissist. Ja jag vet vi ska inte ställa diagnoser men han prickar in på typ allt där. Därför han kanske inte vågade betee sig så irl utan skriva massa skit på telefonen? Och sätta sex som ultimatum när han vet vad han lovat innan. Fegis... minns även när han en gång sade något sårande och jag säger att det sårar så säger han "Klart det sårar om du tänker så" BLAME SHIFTING!! Helt galet. Läskigt att många människor tror att sånna här personer är bra när de i själva verket bara är blyga och döljer det.
Svar på tråden Känner mig ledsen