Kontakt med pappan?
Inga påhopp tack, söker råd från någon som kan. Jag vet inte hur jag ska hantera en situation. Jag var tillsammans med en man i fem år och vi fick en dotter. Han reste mycket i jobbet och bodde på annan ort och det gjorde att vi inte kunde flytta ihop då jag också har en äldre son sedan en tidigare relation och min partner inte var sugen på att flytta. Vi gled isär under graviditeten. Han ägnade sig åt sina hobbies utöver jobbet. Han var inte snäll mot mig under den här perioden vilket fick mig att tänka till. Exempel var att skrika i telefonen och anklaga mig för att ha lurat honom att träffas för att bli gravid, han ville inte ha barnet. Jag sa att jag kunde ta hand om barnet själv helt enkelt. Först gick han med på det, senare ångrade han sig och ville vara delaktig. Men han ville att jag skulle gå på fester hela tiden och slog sig aldrig ned liksom. Senare har han varit likadan efter att dottern kom och har varit frånvarande och inte bidragit ekonomiskt alls. Han ringde hela tiden men var inte engagerad på något annat sätt. Vid ett par tillfällen vi hälsade på valde han att bli full med en vän och även vila bort den korta tid vi var där trots att jag var helt slut. Det hela gjorde att det tog slut då jag fick nog. Ja då framkom det att han aldrig egentligen gillat mig, trots att han ville förlova sig tidigare och skaffa ett till barn. att jag är tråkig och att det enbart handlade om ett sexuellt intresse. Han kan tänka sig att ha dottern fyra gånger per år. Han ringer henne ibland men hon blir oftast ledsen och förvirrad. Hon är två år nu. Jag har försökt att prata genom allt detta med honom gällande vårt uppbrott och situationen kring vår dotter. Jag känner att dottern inte mår bra och min självkänsla har jämnats med marken efter detta och har liksom fastnat i en depression av det här. Gällande dottern vet jag att han har rätt att prata med henne visst antal timmar? Vet någon vad som gäller? Han har ingen vårdnad. Han har också velat ta detta till rätten. Jag känner mig inte trygg med att hon åker dit. Hur kan man lösa detta? Någon som varit i liknande sits? Tacksam för svar och tips