molly50 skrev 2025-01-06 16:05:25 följande:
Utrotning? Du vet att nya vargar föds varje år och att vargar kan vandra in från andra länder?
Så det behöver du inte oroa dig för.
Men du svarar inte på frågan. Vad är det som gör vargen så fantastisk att den ska försvaras in absurdum och stå över alla andra arter?
Människan är högst i näringskedjan. Inte vargen.
Jag har inte samma åsikter om björn,räv och lo för att de inte försvaras på samma sätt som vargar gör av vargälskare.
Och jag har heller inte sett eller hört att björn,räv eller lo har lämnat efter sig lika stora blodbad och massakrer som vargar kan göra.
Och vem ska betala för bidrag till en herdehund då?
Och vad är egentligen meningen med en sådan hund då de flesta gårdar inte ligger så avsides att människor inte finns i närheten?
Jag har svarat på frågan. Jag försvarar vargen för att det är rena rama utrotningen på den. Det finns inget som är fantastiskt med utrotning på något djur. Alla djur är fantastiska på olika sätt. Jag behöver inte förklara mer än så. Vem som ska betala? Hur ska jag veta det? Det får man väl lösa på nåt sätt i så fall. Om du läser lite om Mastiff så kan du se att det funkar bra i andra länder. Jag tycker det är skamligt för ett land som Sverige att inte göra mer än så här. Människan är högst i näringskedjan skriver du, men det är även vargen. Läs på.