Xenia skrev 2025-01-20 01:28:56 följande:
Mufflonfåret är ju inplanterat. De får inhägna dem. Får man inte skjuta vargar i Tyskland?
375 vargar är sannerligen inte många. Skjuter man en del så blir det ännu mer inavel, dvs i praktiken en slags utrotning.
Det är tydligen för jobbigt att bråka om stängsel, däremot lätt att skjuta individer av en hotad art. Varför är döden alltid den självklara lösningen? Förutom den lagliga jakten tillkommer tjuvjakten.
Det är människor som ni som kommer att se till att alla stora rovdjur utrotas.
Vi vet inte hur mkt varg vi har idag. 375 är en över 1 år gammal siffra. Jag har påpekat detta innan. Under det året har bekymren med varg blivit större.
Muffalonfåret är inplanerat men det betyder ju inte att vargen inte utrotningshotat den? Är det skillnad på djur och djur?
Jag har ingen aning om det är jobbigt att bråka om stängsel. Det ligger som jag tidigare påpekat hos er som vill låta vargen växa. De som inte vill det kommer ju inte kriga för att få stängsel. Dessutom så ser man ju att det inte kommer fungera i vårt land.
Kämpa emot att dom skjuter varg istället för att sitta och skriva nedvärderande här. Problemet tas tag i genom att skjuta vargar. Ingen annan än ni som vill ha kvar alla vargar kan ändra utgångsläget för dessa djur.