Inlägg från: Anonym (Absolut inte) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Absolut inte)

46 år och ska på dejt

Anonym (Kim) skrev 2025-01-04 18:07:13 följande:

Det sämsta du kan göra är att försöka låtsas att du är världsvan, erfaren och inte nervös.

Ett bra sätt att minska nervositeten är att erkänna den och säga att du är nervös. Inte överdriva såklart, men ändå säga att du är det.

Och såklart som de andra säger, inte ha så höga förväntningar, som om hela din framtid hänger på att du gillar henne och att hon gillar dig. Sannolikheten för det är inte så hög, det är den inte vid någon dejt för den delen.

Gå in med inställningen att det ska bli en trevlig stund bara och övning inför nästa dejt med kanske någon annan.

Kan inte tänka mig något osexigare än att börja prata om sin nervositet så det är nog VÄLDIGT olika det där.
  • Anonym (Absolut inte)
    Anonym (Man) skrev 2025-01-04 18:23:41 följande:
    Om man gör det med måtta, så tror jag snarare att det kan bli en isbrytare. Tjejen han ska dejta kanske inte heller är så van dejtare.
    Som sagt, det är nog väldigt olika det där. Jag gillar en man som utstrålar trygghet och självförtroende. Tror inte jag är ensam om det. Men visst, finns säkert kvinnor också som tycker att det är gulligt med nervösa män.
  • Anonym (Absolut inte)

Glöm sex! Ville bara säga det eftersom du tog upp det i TS. Fokus bör ligga på din dejt, inte på att ni ska ha sex.

• Anonym (Absolut inte)
    Anonym (Kim) skrev 2025-01-04 19:15:42 följande:
    Nu är ju inte det poängen med att säga att man är nervös. Om TS är nervös så är det högst osannolikt att inte det märks, det är i princip omöjligt att spela teater och försöka låtsas att man inte är det och "utstråla trygghet och självförtroende" som du mycket riktigt påpekar är mer attraktivt för de flesta.

Vitsen med att säga att man är nervös är istället att det ofta kan minska på nervositeten, vilket ju är en fördel.
    Finns ingen som helst anledningen att dra uppmärksamhet till sin nervositet. Men känns inte som att en debatt om detta leder någonstans. Jag tycker att det är en urusel idé och du tycker att den är toppen. Vad TS dejt tycker kan vi omöjligt veta.
  • Anonym (Absolut inte)
    Anonym (Q2) skrev 2025-01-04 19:32:43 följande:
    NEj, nej, nej bara nej!

Först och främst, inte svära på första dejten. DET är något som jag iaf starkt ogillar. 
    Sedan skulle jag inte tycka att det var tilltalande alls med en sån kommentar.

Så jag råder ts att verkligen inte ta till sig detta "råd".
    Japp, nästan som att dessa "råd" är till för att förstöra för TS.
  • Anonym (Absolut inte)
    Anonym (/) skrev 2025-01-04 21:13:49 följande:

Glöm tråden. Detta var uppenbarligen helt fel ställe att fråga på.

Jag tycker att du har fått både bra och dåliga svar. Sedan får du nog vara lite proaktiv om du ska få en bra tråd. Att starta en tråd och sedan försvinna är nog inte de bästa förutsättningarna för att få bra svar. Om du varit med och diskuterat olika förslag, så hade det nog kunnat bli en betydligt bättre tråd.
  • Anonym (Absolut inte)
    Anonym (/) skrev 2025-01-14 09:15:25 följande:

Det gick faktiskt helt ok. Vi hade en trevlig dejt och hon ville ses igen.

Och du då? Vill du ses igen?
  • Anonym (Absolut inte)
    Anonym (/) skrev 2025-01-14 13:41:14 följande:
    Ja jag vill också träffa henne igen och vi planerar att ses inte nu till helgen men helgen därefter. 
    Va roligt att höra!
Svar på tråden 46 år och ska på dejt