Inlägg från: Studentpappa |Visa alla inlägg
  • Studentpappa

Vad äter folk? Fattar ingenting.

Nej vill man inte leva på havregrynsgröt så är det svårt att komma billigt undan idag. Vi äter nästan aldrig lunch ute, jag jobbar hemifrån och sambon får mat på jobbet. Slänger nästan aldrig någon mat utan äter upp alla rester. Men har alltid mycket grönsaker till maten och god frukost etc.

Vi kommer nog sällan under 10k/mån på Ica, det inkluderar iofs hygien etc. också, men jag vet inte hur mycket bindor kan kosta för två pers?.. Det kan väl inte vara så dyrt antar jag. Vi är 2+2 personer i familjen.

Man kanske skulle summera december, vi hade julfirandet i år... Tyst

Ride it like you stole it
  • Studentpappa

En dag i skidbacken 4-500:-/person i liftkort sen ska alla ha utrustning också... 

Till tonåringen våran. Behöver såklart inte köpa nytt varje år men innan de växt klart har det max räckt två år.

Skidor (billiga) 2000:- 
    Pjäxor 1000:-
    Hjälm 1000:-
    Googles 500:-
    Ryggskydd 800:-
    Underställ 700:-
    Fleece 700:-
    Jacka 1000:-
    Byxor 1000:-
    Handskar 500:-

Nu får nog ett par i tråden infarkt, till en vuxen är det ju helt andra priser. Jag köpte nya skalkläder till i år på 50% men de kostade ändå 9000:- Cool

• Studentpappa
    Anonym (Mommie) skrev 2025-01-07 11:15:07 följande:
    Det är ju skillnad att köpa till en vuxen som har vuxit klart. Då kan man ju lägga ner mer pengar om det är ett stort intresse.

Själv hyr jag utrustning till min unga tonåring som fortfarande växer, men köpte förstås nya skidkläder på rabatt 20% från KappAhl och det gick på 1000 kr ungefär. Ulltröja har han redan (Ralph Lauren, men värmer bra ändå) och ullstrumpor har han också sedan tidigare. Han frös inte alls och hade jättekul i backarna. 
    Klart man kan hyra för enstaka tillfällen. Bor man i närheten av backar och kan åka en vanlig vardagkväll behöver barnen egen utrustning.
Svar på tråden Vad äter folk? Fattar ingenting.