Anonym (..) skrev 2025-01-05 01:39:58 följande:
Får hoppas att det bara var att jag hade den ägglossning och va där väldigt tidigt vilket ledde till låga HCG värden?.
Det är utomkvedshavandeskap både jag och dom är rädda för, dock så säger alla att har man de så går den smärtan inte över. Min smärta kommer och går och sitter i ca 10-15 min ibland med illamående, sen försvinner de och kan vara hur bra som helst i några timmar, sen kan smärtan komma tillbaka igen.
Vaknar av den på natten, och på dagtid är det svårt att ens ligga still när smärtan kommer!
Det som gör att dom inte tror det är utomkvedshavandeskap är just det att mina smärtor går över, och sen att jag fortfarande är väldigt tidig och att man inte brukar märka det såhär tidigt.
Hoppas verkligen inte att det är de, men den här smärtan kan inte vara normal, något tokigt måste det vara?
Ja så kan det ju vara , tror HCG kan variera väldigt mycket från person till person också så det viktiga är väl att det ökar som det ska, när ska du dit igen?
Gör det mer ont på ena sidan eller är det typ i mitten? Är det utomkvedshavandeskap tror jag att det oftast gör mer ont åt ena sidan. Men det är ju viktigt att de kollar upp det ialaldall såklart.
Jag har haft ont på grund av en cysta som hade spruckit två av mina graviditeter , både en som slutade med tidigt missfall (när de tog HCG-prover pga misstänkt utomkvedshavandeskap) och nästa som gick bra (sonen är snart 3). Vet inte om det skulle kunna vara något sånt?
Har haft väldigt ont i början mina andra graviditeter också i början ,värre än mensvärk så att jag nästan har varit säker på att det var missfall på g..Fick väl ingen annan förklaring än växtvärk men det kan ju vara något med ?vanliga? magen och tarmar och så också såklart.