Gravid vecka 5 med kraftiga smärtor
Hej!
plussade för några dagar sen och om jag utgår från mensens första dag så är jag i vecka 4+3.
Har haft mensvärk i lite över en vecka vilket jag fattat är växtvärk. Men dom 3 senaste nätterna så har det varit ganska extrem till och från, ibland så jag får sitta och försöka andas igenom dom med illamående. Dom sitter i i ca 10 min och sen släpper dom.
var hos gyn idag och dom gjorde ett tidigt ultraljud+ blodprov, alla prover såg fina ut, men ultraljudet kunde dom inte se nått på eftersom jag är så tidig fortfarande.
hon tyckte sig se att livmodern va lite hjärtformad, men somsagt så va det väldigt svårt att se just nu.
förutom de så såg allt än så länge bra ut förutom att mina hcg värden var väldigt låga enligt henne, dom låg runt 40-50 och ska ligga runt ca 1000 sa hon. Men jag hade sen ägglossning vet inte om det kan bero på det kanske.
tänkte kolla om någon mer varit med om lliknande? den här ?lätt molande värken? som alla pratar om att växtvärk ska kännas, den känner inte jag. Utan för mig är den lite kraftigare mensvärk konstant, och ibland kommer det extrem smärta som jag knappt kan hantera.
någon som varit med om samma?