Inlägg från: Anonym (Man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Man)

Frireligösa och sex

Fjäril kär skrev 2025-01-02 23:28:44 följande:
    Om du skulle möta dom i ett neutralt sammanhang och du har turen att möta nån som tvivlar så ja...

Det är ofta så många av oss till sist lämnade 
    Att du blev förförd till sex, eller att du bara drogs till en man utanför rörelsen?
  • Anonym (Man)
    Fjäril kär skrev 2025-01-03 09:18:38 följande:
    Jag blev förälskad i en kompis utanför och det blev min livlina ut. Jag var då gift inom Jehovas vittnen.  Han gav mig modet att lämna min destruktiva man och min tro. Jag blev sambo med denna man i några år. 

Tråkigt att det var destruktivt.

Intressant att det är/var så otroligt strikt med sex och sexuella handlingar före äktenskapet. Men det måste samtidigt vara ganska uppenbart att ungdomar inte kan hålla sig från onani och kyssar. Fanns det också regler för vad man fick göra inom äktenskapet? Någonstans har jag läst att oralsex anses onaturligt.

• Anonym (Man)
    Anonym (Varför) skrev 2025-01-03 09:24:18 följande:

Friteligiösa behöver inte tillhöta Jehovas. Det finns andra slags församlingar.

Sexlivet är inget som en församling normalt sett lägger sig i. Det är privat.

Nej, Jehovas vittnen kan knappat räknas in bland "frikyrkorna". De tar ju avstånd från alla kristna samfund vad jag förstår. Inget ont om människorna, de JV-medlemmar som jag känner är hyggliga, trevliga personer. Men själva samfundets läror verkar överdrivet strikta och exkluderande.
Svar på tråden Frireligösa och sex