• Swedish6999

Frireligösa och sex

Hej,

Nu vill jag inte ha tramssvar som att de är kåtare än andra osv? seriöst nu.

Jag firade nyår med ett par från en modern frikyrka och de var lite annorlunda men trevliga. Drack inte alkohol och ville inte snacka alla ämnen. 

Blev nyfiken, finns det något känt om sexliv i frikyrkan VS andra? Har man sex när man bara är ihop? Börjar man som tonåring? Onsnerar dem? Kollar porr? trekanter, swing osv?

väldigt gärna om personer i kyrkan svarar. Ok att skriva pm till mig också om man skäms här. 

• Svar på tråden Frireligösa och sex
  • Anonym (Kåtare än andra är de nog?)

Jag är inte religiös. Min man är inte frikyrklig, men han är kyrklig. Kristen, kristen uppfostran osv. Jag upplever att han är väldigt kåt av sig. Han får stånd väldigt lätt. Vi har väldigt mycket närhet och har sex varje dag oftast morgon+kväll. Ändå får han stånd av att jag är naken , eller att jag ligger på honom, kysser honom, sitter i hans knä osv. Han är ändå 50 år.   

• Fjäril kär

Jag är född och uppvuxen inom Jehovas vittnen och sex är enbart för dom gifta. Punkt. 

All annan sexuell handling är synd . Ingen onani, ingen porr, inga pussar, inget hångel. Ingenting. Zero. Zip.Nada.  
    Dejter övervakas noga och man kan förvisso kramas och hålla hand och vara allmänt ömsint mot varandra men där går gränsen. 

Och tro mig.. man är så pass skrämd och indoktrinerinerad att man inte har så mycket emot dessa konstiga inställningar och regler. 

Å andra sidan vet jag som avhoppare att otroheten flödade, sex före äktenskap är vanligt men nedtystat och många panikgifte sig som 18-åringar  för att 1 få ligga 2. Dölja att nån redan är gravid.  Samt att pitten står till den milda grad att det flåsas i varenda vrå.... 

• freeway
    Fjäril kär skrev 2025-01-02 22:35:56 följande:

Jag är född och uppvuxen inom Jehovas vittnen och sex är enbart för dom gifta. Punkt. 

All annan sexuell handling är synd . Ingen onani, ingen porr, inga pussar, inget hångel. Ingenting. Zero. Zip.Nada.  
    Dejter övervakas noga och man kan förvisso kramas och hålla hand och vara allmänt ömsint mot varandra men där går gränsen. 

Och tro mig.. man är så pass skrämd och indoktrinerinerad att man inte har så mycket emot dessa konstiga inställningar och regler. 

Å andra sidan vet jag som avhoppare att otroheten flödade, sex före äktenskap är vanligt men nedtystat och många panikgifte sig som 18-åringar  för att 1 få ligga 2. Dölja att nån redan är gravid.  Samt att pitten står till den milda grad att det flåsas i varenda vrå.... 

Ibland ser man ju söta tjejer stå och dela ut Vakttornet. Kan man lägga an på de och få dem att gå över till den mörka sidan?
  • Anonym (Me 2)

Dom har väl samma behov som alla andra men hur dom agerar vet jag inte.

• Fjäril kär
    freeway skrev 2025-01-02 23:17:26 följande:
    Ibland ser man ju söta tjejer stå och dela ut Vakttornet. Kan man lägga an på de och få dem att gå över till den mörka sidan?
    Om du skulle möta dom i ett neutralt sammanhang och du har turen att möta nån som tvivlar så ja...

Det är ofta så många av oss till sist lämnade 
  • Anonym (Man)
    Fjäril kär skrev 2025-01-02 23:28:44 följande:
    Om du skulle möta dom i ett neutralt sammanhang och du har turen att möta nån som tvivlar så ja...

Det är ofta så många av oss till sist lämnade 
    Att du blev förförd till sex, eller att du bara drogs till en man utanför rörelsen?
  • Fjäril kär
    Anonym (Man) skrev 2025-01-03 07:08:43 följande:
    Att du blev förförd till sex, eller att du bara drogs till en man utanför rörelsen?
    Jag blev förälskad i en kompis utanför och det blev min livlina ut. Jag var då gift inom Jehovas vittnen.  Han gav mig modet att lämna min destruktiva man och min tro. Jag blev sambo med denna man i några år. 
  • Anonym (Varför)

Varför undrar du det? Det är väl deras privatliv. 

• Anonym (Varför)

Friteligiösa behöver inte tillhöta Jehovas. Det finns andra slags församlingar.

Sexlivet är inget som en församling normalt sett lägger sig i. Det är privat.

• Anonym (Man)
    Fjäril kär skrev 2025-01-03 09:18:38 följande:
    Jag blev förälskad i en kompis utanför och det blev min livlina ut. Jag var då gift inom Jehovas vittnen.  Han gav mig modet att lämna min destruktiva man och min tro. Jag blev sambo med denna man i några år. 

Tråkigt att det var destruktivt.

Intressant att det är/var så otroligt strikt med sex och sexuella handlingar före äktenskapet. Men det måste samtidigt vara ganska uppenbart att ungdomar inte kan hålla sig från onani och kyssar. Fanns det också regler för vad man fick göra inom äktenskapet? Någonstans har jag läst att oralsex anses onaturligt.

• Anonym (Man)
    Anonym (Varför) skrev 2025-01-03 09:24:18 följande:

Friteligiösa behöver inte tillhöta Jehovas. Det finns andra slags församlingar.

Sexlivet är inget som en församling normalt sett lägger sig i. Det är privat.

Nej, Jehovas vittnen kan knappat räknas in bland "frikyrkorna". De tar ju avstånd från alla kristna samfund vad jag förstår. Inget ont om människorna, de JV-medlemmar som jag känner är hyggliga, trevliga personer. Men själva samfundets läror verkar överdrivet strikta och exkluderande.
  • Anonym (Gi)

Jag har haft två kompisar som är mormoner, båda tjejer. För dem var sex före äktenskap otänkbart. Den ena vet jag sov inte ens i samma hus som sin kille innan de gifte sig. Så strikt var inte den andra. Hon kunde tex vara med på övernattningar där det var killar med. Båda gifte sig när de var några år över tjugo. 

Svar på tråden Frireligösa och sex