Hjälp. Dragit ut tand.
Tvärtemot övriga skribenter tycker jag att du ska skaffa implantat. Betyder mycket för tuggförmågan och antingen du tror det eller ej syns det. Dessutom kan kinden verka infallen. Man kan få implantat på avbetalning!
Tvärtemot övriga skribenter tycker jag att du ska skaffa implantat. Betyder mycket för tuggförmågan och antingen du tror det eller ej syns det. Dessutom kan kinden verka infallen. Man kan få implantat på avbetalning!
Trist att många avstår från implantat på grund av kostnaden. Att lägga upp en amorteringsplan vore bättre. En förhoppning från min sida är att folk hellre kostar på sina tänder i stället för att göra hårförlängningar, tatueringar och läppförstoringar.
Tycker i alla fall att TS borde kolla med en tandläkare och få ett prisförslag, Glöm inte högkostnadsskyddet! TS mår ju uppenbarligen dåligt av detta. Det där med en bro kan ju vara ett alternativ. Sen vill jag också betona att du inte behöver lägga alla pengarna på bordet dag 1.Efter att tanden dragits ska det gå en tid innan ställningen monteras in och sen ska ytterligare tid förflytta innan själva tanden sätts dit. I mitt fall, 2 tänder, tog processen 1 år. 40.000 kostade det, en tand borde inte uppgå till mer än hälften. Det borde TS komma skrapa ihop.
Ja min kindtand var stor så det känns enormt. :( Hade hoppats på att dom andra tänderna bredvid kanske drar ihop sig lite men antar att dom inte kommer göra det.
Ja det är verkligen inget roligt. Jo det gör ju det. Vet dock inte om jag kommer någonsin kunna lägga 20000 kr på en tand tyvärr.
Vidhåller det jag tidigare sagt, implantat är en fantastisk uppfinning. Självklart måste man sköta dem noga, vara petig med rengöringen. Finansieringen: En tand, det borde vara överkomligt, till exempel att betala hälften först och sedan kredit på återstoden. Att hålet inte syns så mycket är väl bra, men det handlar om TS egen upplevelse och den är ju egentligen viktigare än andra människors. Att jag förordar detta så starkt beror på att jag fixade 2, långt bak i munnen, där folk sa att hålet inte syntes, men det var nog bara för att de ville vara vänliga. Jag såg ju själv hur det såg ut när jag öppnade munnen ordentligt.