Hur höja statusen på att få pojkar?
Har aldrig hört talas om detta, är det verkligen ett stort problem? Ville själv ha en pojke som #1 men blev ju inte besviken över att få en flicka. Viktigaste är ju att barnet är friskt.
Har aldrig hört talas om detta, är det verkligen ett stort problem? Ville själv ha en pojke som #1 men blev ju inte besviken över att få en flicka. Viktigaste är ju att barnet är friskt.
Min mamma ville verkligen inte ha måg8n son. Under min uppväxt berättade hon flera gågner att om jag hade blivit en pojke så hade hon lagt en kudde över mitt huvud.... Hon sa det alltid med ett skratt som om det vore ett skämt. Jag tyckte alltid att det lät konstigt och fel när hon sa så när jag var barn. Hon sa det inför släkt också och de bara skrattade.
Åren gick. Jag fick mitt första barn, en flicka. Min mamma kunde inte skämma bort henne tillräckligt mycket. Hon hängde på låset till BB så fort vi hade ringt och berättat.
Några år senare föddes barn nr 2. Son. Efter hwmgång uppstod lite komplikationer och jag och sonen blev inlagda igen. Ringde mamma som bara sa "jaha".
Det tog nöstan 2 veckor (!!!!!) innan mina föräldrar kom på besök. Mamma ville inte ens hålla i sonen. Månaderna gick och mamma betedde sig konstigt så forthon var i närheten av sonen. När sonen var 6 mån skrek hon högt "han är rädd för mig" när min pappa försökte ge honom till henne. Den händelsen gjorde att jag och maken aldrig lämnade barnen ensamma med min mamma någonsin. Den gjirde också att jag blev påmind om "lägga kudden över ansiktet" historien. Och det var då jag började undra hur mycket skämt drt egentligen var.
Min mamma gick bort när sonen var 3 år. Jag kan inte minnas att hon någonsin hade gett honom en kram.
Vissa kvinnor borde helt enkelt inte få lov att skaffa barn! Min mamma var en sådan!