Inlägg från: Anonym (Petronella) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Petronella)

Hur höja statusen på att få pojkar?

Den enda plats jag hör om detta är här på L, aldrig någonsin i det riktiga livet.

Jag själv är precis tvärtom, men det är inte så många som vet. Jag ville ha söner, men vågade inte säga det högt. Min lycka var total båda gångerna jag fick mina barn, som ju var pojkar.

Har aldrig sett mig som en flickmamma.
    Min man sa en gång att "alla män vill ha en son, de som förnekar det ljuger". Om det stämmer kan jag såklart inte veta. Men så sa han och de män han pratat om saken med tyckte detsamma.

Numera har jag ocks¨två barnbarn, två fina härliga pojkar!
    Min son var jätteglad över att det blev just två pojkar, och nu ska de inte ha fler barn.

Får väl se i framtiden om yngre sonen en dag blir far, vi har inte pratat om den här frågan man jag ska banne mig fråga honom när vi hörs/ses igen.

• Anonym (Petronella)
    Anonym (Anna) skrev 2025-01-02 15:56:46 följande:
    Håller med, aldrig hört det IRL, bara läst här på FL. 

Och med tanke på att varannat barn som föds är en pojke så är det ganska osannolikt att det skulle stämma, att pojkar inte är lika välkomna som flickor. 
    Ja, det känns ju självklart.
  • Anonym (Petronella)
    Anonym (O) skrev 2025-01-02 18:24:10 följande:
    Det är ju inte bättre. Jag har bara systrar. 
    Attans, ska man kanske komma ut som transsexuell på gamla där för att göra farsgubben nöjd?🤔😉
    Varför skulle det glädja honom?
  • Anonym (Petronella)
    Anonym (Ts) skrev 2025-01-03 18:51:13 följande:
    Inte för att du inte håller med,men för att du säger att vad jag upplever är fel och inte alls sant. Att du inte kan hålla sig från att skratta i svaret förstärker även det 

Och jag är emot könsbestämning av skälet att det skapar normer och förväntningar kring kön vilket inte på något vis är positivt vad jag ser det. Vad ska föräldrarna till ett köns bestämt barn göra om barnet sen byter kön? Bli besvikna? Bra föräldraskap.
    Det är mycket ovanligt att "byta kön" och den risken är lika obefintlig oavsett son eller dotter. 
    Iofs är det lättare att göra en fitta på en man än en kuk på en kvinna. Men ändå.
  • Anonym (Petronella)
    Anonym (Båda könen) skrev 2025-01-03 19:14:04 följande:

Som en bekant sa efter att fått bara söner:hellre än son än funktionshindrad dotter.?Konstigt 

Vad är det för konstigt med det?
    Anonym (Båda könen) skrev 2025-01-03 19:17:09 följande:
    Män vill helst ha en son såklart.
    Det säger de män jag pratat om detta med också. 
  • Anonym (Petronella)
    Anonym (Båda könen) skrev 2025-01-03 20:12:08 följande:
    Vad är det fel att få en friska söner och vara lycklig.Fattar inte.
    Jag vet inte hur jag missförstod men jag håller med om det. Fattar inte hur många gånger jag än läser...
  • Anonym (Petronella)
    Anonym (Petronella) skrev 2025-01-03 20:14:24 följande:
    Jag vet inte hur jag missförstod men jag håller med om det. Fattar inte hur många gånger jag än läser...
    Nu ramlade femöringen ner, läste nog för snabbt. 
  • Anonym (Petronella)
    Anonym (Båda könen) skrev 2025-01-05 01:27:05 följande:

Jag hade inte önskat mig enbart söner sorry

Det behöver du inte be om ursäkt för,  jag önskade mig bara och enbart söner och det skäms jag inte för!

Har aldrig sett mig som flicknamn och behövde inte uppleva det heller.
  • Anonym (Petronella)
    Anonym (Båda könen) skrev 2025-01-05 21:29:08 följande:
    Hur tänker du här.De flesta vill ju ha en av varje,även fast man säger inte detta .Oavsett länder.
    Nu känner jag inte de flesta förstås får jag börja med att säga.

Men, både jag och mina väninnor hade önskemål. Vi pratade inte om det då medans vi väntade, men efteråt. Flera år senare så kom det upp.

Jag, vill absolut helst bara ha pojkar. 
    Väninna 1 och 2 ville ha flickor.
    Väninnorna 3 till resten hade ingen specifik önskan.

Ingen hade som önskemål "en av varje".

Men men, detta handlar om 15-20 kvinnor och inte "de flesta" men jag tycker ändå att det säger någonting.
Svar på tråden Hur höja statusen på att få pojkar?