Inlägg från: Anonym (T) |Visa alla inlägg
  • Anonym (T)

När företag ghostar

Är det socialt accepterat av ett hyresföretag att ignorera en potentiell hyresgäst? Jag har önskat visning via hemsidan samt ställt frågor via Mail. Ingen respons. Däremot svarade de super snabbt på Mail innan jag fyllde i mina uppgifter. De accepterar borgensman. jag har ganska låg inkomst. Men det är mer än tillräckligt för hyran, och som sagt de accepterar borgensman. Jag har en till lgh pågång och Blir oklart om de tänker svara eller bara ignorera. 

• Svar på tråden När företag ghostar
  • Anonym (T)
    Anonym (Ja) skrev 2025-01-02 11:20:39 följande:

Fullständigt acceptabelt! Du är inte centrum av deras universum och ingen annan potentiell hyresgäst heller. De har nog "råd" med lyxen att vänta med svar och är säkert rätt upptagna med typ.... ledighet osv.

Det finns något kallat respekt och empati. Googla
  • Anonym (T)
    Anonym (Ja) skrev 2025-01-02 11:39:33 följande:

Mia448 skrev 2025-01-02 11:31:53 följande:
    Man behöver inte vara centrum av någons universum för att svara på ett Mail. Så du vet.
    Snöflingor som tror att de ska få svar på sekunden borde lära sig tålamod. Googla! :)
    Har gått 7 vardagar, gott om tid att svara. De får betalt för att svara på Mail så ja jag tycker att man kan förvänta sig den lilla servicen
  • Anonym (T)
    Anonym (Men alltså...) skrev 2025-01-02 12:52:46 följande:

Ring dem.

Ej så lätt för alla. Har hörselnedsättning och behöver då blanda in andra för att ringa telefonsamtal och det involverar privat information som inkomst osv vilket troligtvis kommer ta upp
  • Anonym (T)
    Anonym (vi) skrev 2025-01-02 17:04:40 följande:

Är själv hyresvärd, och vi stängde ner för helgerna den 19e december och öppnar igen på tisdag den 7e januari. Kontorsfolket har inte jour 24/7/365. Även "din" värd har säkert stängt, med tanke på hur jul och nyår och trettonhelgen ligger. Ha lite respekt för att folk faktiskt kan vara lediga. 

Nej de har skrivit på hemsidan att det bara är stängt röda dagar under julen
  • Anonym (T)
    Anonym (Men alltså...) skrev 2025-01-02 17:31:15 följande:
    Det finns telefontjänster för hörselnedsatta, så det är knappast ett problem. Min man är döv och använder telefonitjänster ofta. Men det kanske inte är så viktigt med lägenheten då, om du inte ens kan ringa ett samtal.

Oj vad du var fientlig. Hörselnedsättningen är ny, jag har ej lärt mig allt. Sedan mår jag ej så bra pga just detta. 
    Lär dig visa respekt till folk du inte har någon aning om vad de går igenom.

Svar på tråden När företag ghostar