• Anonym (T)

När företag ghostar

Är det socialt accepterat av ett hyresföretag att ignorera en potentiell hyresgäst? Jag har önskat visning via hemsidan samt ställt frågor via Mail. Ingen respons. Däremot svarade de super snabbt på Mail innan jag fyllde i mina uppgifter. De accepterar borgensman. jag har ganska låg inkomst. Men det är mer än tillräckligt för hyran, och som sagt de accepterar borgensman. Jag har en till lgh pågång och Blir oklart om de tänker svara eller bara ignorera. 

• Svar på tråden När företag ghostar
  • Anonym (M)

De har kanske haft stängt under helgerna?

• Anonym (Ja)

Fullständigt acceptabelt! Du är inte centrum av deras universum och ingen annan potentiell hyresgäst heller. De har nog "råd" med lyxen att vänta med svar och är säkert rätt upptagna med typ.... ledighet osv.

• Anonym (T)
    Anonym (Ja) skrev 2025-01-02 11:20:39 följande:

Fullständigt acceptabelt! Du är inte centrum av deras universum och ingen annan potentiell hyresgäst heller. De har nog "råd" med lyxen att vänta med svar och är säkert rätt upptagna med typ.... ledighet osv.

Det finns något kallat respekt och empati. Googla
  • Mia448
    Anonym (Ja) skrev 2025-01-02 11:20:39 följande:

Man behöver inte vara centrum av någons universum för att svara på ett Mail. Så du vet.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (T) skrev 2025-01-02 11:30:40 följande:
    Det finns något kallat respekt och empati. Googla

Mia448 skrev 2025-01-02 11:31:53 följande:
    Man behöver inte vara centrum av någons universum för att svara på ett Mail. Så du vet.
    Snöflingor som tror att de ska få svar på sekunden borde lära sig tålamod. Googla! :)
  • Anonym (T)
    Anonym (Ja) skrev 2025-01-02 11:39:33 följande:

Mia448 skrev 2025-01-02 11:31:53 följande:
    Snöflingor som tror att de ska få svar på sekunden borde lära sig tålamod. Googla! :)
    Har gått 7 vardagar, gott om tid att svara. De får betalt för att svara på Mail så ja jag tycker att man kan förvänta sig den lilla servicen
  • Anonym (M)
    Anonym (T) skrev 2025-01-02 11:44:44 följande:
    Har gått 7 vardagar, gott om tid att svara. De får betalt för att svara på Mail så ja jag tycker att man kan förvänta sig den lilla servicen
    Har de öppet under dessa vardagar då? Dvs för icke akuta saker?
  • Anonym (Ja)
    Nja, de får betalt för att göra sitt jobb och det innebär inte nödvändigtvis att svara på mail inom en viss tid. Har du verkligen koll på att de har haft kontoret öppet samtliga sju "vardagar"? När mailade du dem? De återkommer väl när de har tid! Du har ändå ingen aning om vad mer de har att göra innan dess. Det är ingen "service" du kan förvänta dig, du får snällt vänta som alla andra.
  • Anonym (-)
    Många börjar jobba idag eller på tisdag.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (-) skrev 2025-01-02 12:44:23 följande:
    Många börjar jobba idag eller på tisdag.
    Eller som jag, i nästa vecka!
  • Anonym (Emmi)
    Nej, företaget får inte betalt av någon för att svara på mejl från potentiellt nya hyresgäster. De får bara betalt av de hyresgäster de redan har. De väljer själva om de vill ta risken att gå miste om dig som kund. 

Men schysstast hade det förstås varit att ge dig någon form av besked, om de kan. Alla dessa helger och klämdagar som varit kan ha gjort att de ligger lite efter med arbetet.
  • Anonym (T)
    Anonym (Men alltså...) skrev 2025-01-02 12:52:46 följande:

Ring dem.

Ej så lätt för alla. Har hörselnedsättning och behöver då blanda in andra för att ringa telefonsamtal och det involverar privat information som inkomst osv vilket troligtvis kommer ta upp
  • Anonym (vi)

Är själv hyresvärd, och vi stängde ner för helgerna den 19e december och öppnar igen på tisdag den 7e januari. Kontorsfolket har inte jour 24/7/365. Även "din" värd har säkert stängt, med tanke på hur jul och nyår och trettonhelgen ligger. Ha lite respekt för att folk faktiskt kan vara lediga. 

• Anonym (T)
    Anonym (vi) skrev 2025-01-02 17:04:40 följande:

Är själv hyresvärd, och vi stängde ner för helgerna den 19e december och öppnar igen på tisdag den 7e januari. Kontorsfolket har inte jour 24/7/365. Även "din" värd har säkert stängt, med tanke på hur jul och nyår och trettonhelgen ligger. Ha lite respekt för att folk faktiskt kan vara lediga. 

Nej de har skrivit på hemsidan att det bara är stängt röda dagar under julen
  • Anonym
    Anonym (Ja) skrev 2025-01-02 12:49:27 följande:
    Eller som jag, i nästa vecka!
    Som personen skrev.... på tisdag är det nästa vecka.
  • Anonym (Men alltså...)
    Anonym (T) skrev 2025-01-02 17:03:00 följande:
    Ej så lätt för alla. Har hörselnedsättning och behöver då blanda in andra för att ringa telefonsamtal och det involverar privat information som inkomst osv vilket troligtvis kommer ta upp
    Det finns telefontjänster för hörselnedsatta, så det är knappast ett problem. Min man är döv och använder telefonitjänster ofta. Men det kanske inte är så viktigt med lägenheten då, om du inte ens kan ringa ett samtal.
  • Anonym (T)
    Anonym (Men alltså...) skrev 2025-01-02 17:31:15 följande:
    Det finns telefontjänster för hörselnedsatta, så det är knappast ett problem. Min man är döv och använder telefonitjänster ofta. Men det kanske inte är så viktigt med lägenheten då, om du inte ens kan ringa ett samtal.

Oj vad du var fientlig. Hörselnedsättningen är ny, jag har ej lärt mig allt. Sedan mår jag ej så bra pga just detta. 
    Lär dig visa respekt till folk du inte har någon aning om vad de går igenom.

• Anonym (Men alltså...)
    Anonym (T) skrev 2025-01-02 17:33:49 följande:

Oj vad du var fientlig. Hörselnedsättningen är ny, jag har ej lärt mig allt. Sedan mår jag ej så bra pga just detta. 
    Lär dig visa respekt till folk du inte har någon aning om vad de går igenom.

Inte ett dugg fientlig. Berättar bara att det finns enkla lösningar. Om detta nu är viktigt för dig. Du kan ju även be någon annan ringa åt dig.

Respekt har jag gott om, men att klaga över att ett företag inte svarar när det just varit jul och nyår och inte ens har försökt att ringa, nej det har jag ingen respekt för.
Svar på tråden När företag ghostar