Hur gjorde ni med er föräldraledighet ?
Jag vill mer bara höra hur andra gjort för jag är såå Kluven. Jg vill göra det bästa som går. vi fick barn för 18 månader sedan. jah Har varit föräldraledig i 15 månader, sen började jag jobba 40%. Jag älskar verkligen att vara hemma o vill tillbringa så mycket tid det bara går. Vi tog ut minimalt med dagar vilket har gjort att vi har extremt många dagar sparade. vi har haft möjligheten att farmor hade vårt barn dessa dagar då vi vill vänta med dagis så länge det går. Detta har såklart känts jätte skönt. tanken är att jag ska börja jobba 60% i ett helt år nu men jag börjar känna ångest över att vara ifrån vår son så många dagar samtidigt som det är många som redan börjat jobba fullt. Jag har hållt på att dividera att jag hade kunnat vara hemma ytterligare 6 månader heltid men då hade alla dagar varit slut. Visst hade jag kunnat börja jobba 60% ändå men då hade min sgi sänkts. jsg tänker på ev framtida syskon? sonen har Det ju jätte bra, 2 dagar med farmor o nu kommer även pappa vara hemma en dag . Men jag saknar honom så?pengar är inget problem. Jag hade som sagt kunnat klara mig på lönen på 60%, men jag skyddar just nu min sgi genom att ta föräldradagar de andra dagarna.
säg lite hur ni gjort o hur länge ni varit hemma.. jag känner mig så kluven?