Föräldrar, varför så bittra?
Varför är så många föräldrar och folk med barn så bittra numera, på oss som inte har barn/ frivilligt barnfria?
Varför är så många föräldrar och folk med barn så bittra numera, på oss som inte har barn/ frivilligt barnfria?
Då kan du länka några exempel. Dvs där föräldrar är bittra på barnlösa. Jag har inte heller sett några sådana trådar.
Däremot startar en del barnfria trådar, där de tror att andra hatar dom eller är avundsjuka.
Då kan du länka några exempel. Dvs där föräldrar är bittra på barnlösa. Jag har inte heller sett några sådana trådar.
Däremot startar en del barnfria trådar, där de tror att andra hatar dom eller är avundsjuka.
Jag tycker att det är barnlösa som är bittra och hyser ett visst agg mot oss som har barn.
Jag har 3 exempel:
*Min moster var i många år gift med en man som hade svår epilepsi och han kunde inte få barn.
De fick inte heller adoptera p.g.a att han kunde få ett anfall och ramla på barnet.
När han dog och min moster gifte om sig var både hon och den nya mannen för gamla.
Min moster säger ofta att man inte kan resa när man har barn, att man aldrig har pengar, att man aldrig är fri.
*Min F.D vän som är fadder till vår dotter (dottern är 21 år, fyller 22 i år) kan tyvärr inte få barn och jag förstår verkligen att hon är ledsen för det eftersom hon vill ha barn..
I 3 år har dottern bjudit mig på Afternoon Tea på Mors Dag och "vännen" har brutit kontakten med mig p.g.a att dottern bjuder mig på detta för "vännen " anser att hon borde också bli bjuden på Mors Dag men hon är bara dopfadder.
Dottern vill INTE bjuda henne eftersom hon inte är hennes mamma.
*En barndomsvän träffade "mannen i sitt liv" sent så då var det försent för att skaffa barn.
Om jag eller ngn annan som har barn är missnöjd med ngt svarar kompisen alltid "men ni har ju barn iaf och det känns extra jobbigt vid jul och andra högtider ".
Men det är ju inte vårt fel att hon träffade "sitt livs kärlek " sent i livet.
Håller med. Däremot dyker det upp trådar av frivilligt barnlösa som tror de med barn hatar dom.
Varför är det så viktigt för frivilligt barnlösa att få bekräftelse av andra? De flesta bryr sig inte om folks val.
Blir mest less över hur bekräftelsekåta frivilligt barnlösa är. Ingen bryr sig liksom
Jag tror jag vet vad TS menar.
Att dom med barn ofta undrar och ska ifrågasätta varför folk väljer bort barn. Det har jag sett mycket. Och inte riktigt förstått varför de angår dom.
Dom verkar också ha sämre förmåga och förståelse för att se barnfrias val. Det heter ofta att dom gör fel, dom kommer ångra sig etc
Tittar man i tråden här, är ju många svar väldigt bittra och otrevliga. Rätt omogna. Tänker ibland att det rimmar illa, då dessa individer har barn. Och beter sig så. Så det TS säger verkar stämma i en hel del fall.
Alltså, jag är frivilligt barnfri. Men har aldrig upplevt att jag blivit ifrågasatt.
Känner att det är mer accepterat än någonsin. Alla gör vi våra egna val. I takt med att allt fler aktivt väljer bott barn med.
Bitterhet finns väl inte specifikt hos föräldrar heller.
Ny är alla mina vänner barnfria också. Men jag upplever inte att dom är bittra på mig lol.
Dessutom TS, online. Ta allt med en nypa salt. Det stämmer oftast väldigt dåligt med det verkliga livet. Online kan folk skriva vad som helst.