Inlägg från: Anonym (Jaga) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jaga)

Olidligt att vara hemma med små barn under ledigheten

Ut och jaga barnen innan en lugnare aktivitet! Någonstans måste det väl finnas gräsmattor, parker eller naturområden närmare hemmet än 40 minuters bilväg?
    Bor ni mitt i stan men utan lekplatser, parker, förskolor och skolor med lekplatser, med endast en djup sjö mellan höghusen? Glömde att höghusområden brukar ha både gräsmattor att springa på och lekparker att leka i, så stämmer inte.
    Nytt superförtätat område utan plats för gräsmattor och precis vid vattnet? Brukar ändå finnas parker och lekplatser i närområdet.
    Vill inte vara dryg, är mest bara nyfiken på hur man bor om man saknar alla fria ytor för lek som staden erbjuder men man saknar även skog och natur i närheten?
    Det sista jag kommer att tänka på är lägenhetshus insprängt i ett villaområde? Ett område mitt på någon slätt utan skog och enbart åkrar omkring och ingen plats att gå på?
    Låter inte som ett område anpassat för människor i alla åldrar att bo i.

Om sjön har en strand på någon del med vinterupptagna bryggor och dina barn springer ner till stranden, så skulle de väl ändå sluta springa när de kommer ner till knäna i vattnet och blir blöta och kalla? Då borde de inte göra om det nästa gång och lära sig att det bara blir blött och kallt.

Skaffa sele till barnen när ni går och springer på platser som kan bli farliga, om de inte lyssnar.

• Anonym (Jaga)

Fast om båda barnen trycker i sig trolldeg tills de kräks så varför skulle de stanna om de hamnar med benen i tregradigt vatten?

Låter inte helt normalt, oavsett småbarn, att tvångsmässigt trycka i sig lera och trolldeg? Den höga salthalten får människor i alla åldrar att förstå att det inte är gott och kan bli farligt så det normala är att spotta. Barn smakar förstås, men sen brukar det ta stopp.

Svar på tråden Olidligt att vara hemma med små barn under ledigheten