Anonym (Inte ledig) skrev 2024-12-30 23:35:31 följande:
Alla barn sitter med sina saker och leker. Mina barn stormar in och ska slita alla andras leksaker ur händerna på dom. Ena ungen vill köra en bil mitt inne i det där lilla rummet med alla barn? skulle jag tillåta bilkörningen så kör barnet in i alla andra barn för att golvet är fullt av barn, föräldrar och leksaker.
Så jag har strategier för vardagar och vet vilka dagar och tider jag kan göra vissa saker. Dom har blivit lugnare med tiden, men det är inte kul. Särskilt när min ena ska slita varenda liten tjej i håret på öppna förskolan. Ser hen en tofs så ska den av. Och när man stoppar och försöker avleda så går det inte. Det funkar när det är kanske 4-6 barn där annars blir det fullständig kaos.
Mina barn mår bättre av exempelvis organiserade lekar och träffar. Typ att jag får åka en timme för att gå en kurs med barnen där det är få barn, alla barn får varsitt instrument, det är en organiserad dans och sång. Det funkar toppen. Men ett rum med massa barn och leksaker blir sällan bra. Men jag får ta den där restiden istället .
Vart är pappan? och hur hanterar han situationen?
Har du och pappan någon NPF-diagnos eller andra psykisk eller sociala utmaningar?
Frågar då jag inte känner igen mig med mina barn.
Ibland var det ungar kring mina barn som var sjövilda, men då gick vi föräldrar ihop och manövrerade bort det hela.