Anonym (Olika orsaker) skrev 2024-12-30 12:25:15 följande:
Hur ar vadret? Att oplanerat tvingas ga 10 min i kyla ar ingen hojdare. Jag ar frusen av mig. Sen kanske man inte har ratt skor heller om man valde finskor eftersom taget anda skulle ta en nara slutdestinationen? Var det morkt? Skulle ni ga igenom ett oroligt omrade, kanske i morker, sa att kompisen kanske var radd att bli overfallen eller ranad? Sen kan det vara sa att man inte orkar att ga och darfor tycker det ar bekvamare att bara sitta kvar, om det inte ar jattebrattom att komma fram. Sen finns det ju aven manniskor som inte tycker om forandringar och det finns aven diagnoser dar personen maste veta i forvag vad som ska handa for att undvika oro. Vilken av kategorierna din kompis tillhor kan vi inte veta, men det kan alltsa finnas manga forklaringar.
Så du står hellre på plats i över en timme och väntar på ett tåg utomhus med oklar prognos och sedan tar resan sedan i normala fall 50 minuter. På detta så innebär det inte att om ett tåg kommer så kommer just du få hänga med utan det kan vara proppat med folk som inte tänker på dessa alternativa resvägar eller helt enkelt inte ska just dit så då blir denna dirketbuss onödig men du kan åka direkt,
Sedan med just den här bussen så åker den till ett område där lägenheterna kostar runt 7-20 miljoner. Så inte ett särskilt utsatt område. Det finns även en buss som går var 20e minut till stället du ska som då tar runt 5 minuter.
Oavsett orsak måste det ju bli en väldigt jobbig situation för personen. Vi säger terrorattentatet i Sthlm och hellre välja att stå vid en busshållsplats hela dagen och vänta på en buss när man jagar en terrorist för att jag ska minsann ta just den här bussen och inget annat funkar. Det blir ju i akuta Situationer riktigt illa. och att frysa i 10 minuter istället för i flera timmar är för mig mycket ologiskt. För det är alternativet.