Inlägg från: Anonym (Urban) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Urban)

Vid hur stora åldersskillnader börjar det märkas?

Enda gången jag reagerar på åldersskillnad är där det är uppenbart att en part kommer vilja ha barn och att det är lika uppenbart att det kommer aldrig ske i den relationen just pga åldersskillnad. 

Och jag har rätt ofta  haft rätt i min iakttagelse ... efter några år knakar relationen och den yngre parten har redan efter några veckor hittat både ny partner och graviditet är ett faktum.  

• Anonym (Urban)
    Anonym (Io) skrev 2024-12-30 09:47:15 följande:
    Förstår delvis, men med det resonemanget exkluderas ju alla relationer mellan kvinnor i infertil ålder och jämgamla barnlösa män också. Så det har ju inte specifikt med åldersskillnaden att göra isf. 
    Det är väl extra tydlig skillnad i relationer med åldersskillnad.  Ett sånt par kan ju inte vänta ut tiden på samma sätt som ett hyfsat jämnåriga par kan göra. Ett par med stor åldersskillnad kanske kan vänta 3-4 år innan dom måste ta ett aktivt beslut om barn. Något kortare om kvinnan är den äldre. 

Som jämnåriga är den väntetiden betydligt längre och mer på samma villkor.  Är båda 25 kan man lugnt vänta 10-15 år innan barn är försent .. den lyxen har inte en barnlös  kvinna på 40 och en man på 65 - vilket är just därför jag reagerar 
Svar på tråden Vid hur stora åldersskillnader börjar det märkas?