• Anonym (Jag)

Tolka graviditetstest

Du kan säkert vara gravid men jag tror det är omöjligt att ett test visar positivt 3-4 dagar efter befruktning. Vad jag vet börjar HCG produceras när ägget fäster och det är efter ca 5 dagar. Om det är positivt är det väl isåfall om du skulle blivit gravid tidigare än du trodde?

Jag har varit gravid många gånger men aldrig testat innan beräknad mens så är ingen expert men testen borde väl kunna visa positivt först efter att ägget har fäst, kanske någon dag eller några dagar efter.  

• Anonym (Jag)
    fridapersson123 skrev 2024-12-29 13:38:54 följande:
    tack snälla för input! Håller helt och hållet med och därav min förvåning när det syntes ett litet, litet svagt streck längst ner på stickan. Men hela jag känner mig annorlunda - onda bröst, stickningar i magen, metallsmak m.m och framförallt väldigt illamående. Håller helt med om att det låter alldeles för tidigt men det är fysiskt omöjligt att en befruktning ska kunna ha skett tidigare än på julafton då vi inte har haft något intimt umgänge på många månader därinnan pga äggplock ;)
    Förstår , du får testa igen om några dagar :) Det finns ju test som kan visa positivt 6 dagar innan beräknad mens tror jag
Svar på tråden Tolka graviditetstest