Anonym (Lina) skrev 2024-12-29 12:54:55 följande:
Okk! Förstår, visa den så inom 3min bara kan det definitivt vara positivt för då har dne uppfattat nåt. Vänta några dar till o testa igen.
Är det första barnet? Jag förstår dendär längtan o bli gravid o superkontrollen man har med ägglossnongstest,gravtest osv! Vill berätta lite om egen erfarenhet..har fått mitt första barn som nu är några få mån gammal bara. Mitt hjärta. Innan dess- när vi väl börja försöka, tog det 8hela mån innan jag blev gravid första gången. Mot slutet blev jag orolig, ska det ta så långt tid..o då hände det. Då tog jag massa för tidiga gravtester under flera mån, ägglossning kontroll osv o konstant tänkande kring allt.. jag kom till 4e månaden o förlora mitt barn tyvärr. Efter det vänta vi en kort tid och jag blev gravid igen. Samma där tills dess-för tiidiga grav test, ägglossningstest osv.. fick ett tidigt missfall då. I det fallet var gravstickan lite konstig,som i din bild. Visade svaagt vid mitt tidiga test..gjorde sen ett digitalt efter 2dar ca och den visa då positivt. Blev superglad. Fick direkt efter det ett missfall då jag jobbade.. och hade jag ej testat för tidig så hade jag aldrig märkt av det och trott att jag fick min mens något sen bara. Hade föredragit det så idag.
Mitt tredje o lyckade försök var jag redan så förkrossad och slut efter allt och tänkte äh, vi väntar ett tag till är väl ej meningen nu. Gjorde ingen ÄL test alls, blev gravid direkt utan mens emellan efter missfall. Vart mitt lyckade.
Det jag lärde mig- kommer aaaaldrig mer göra för tidiga gravtest. Väntar hellre lite mer än då man kan se. Äl test kanske en gång för o veta på ett ungefär när den kommer. Annars-bästa är o försöka med graviditet, låta tiden göra sitt, testa när man bör,funkar det ej så fortsätta så..
Nu vet jag ju inte hur det är i ditt fall!..men ville dela med mig det.
Tack snälla för ditt fina meddelande och så, så fint att du äntligen fick ditt hjärta. Beklagar verkligen förlusten av ditt andra barn.
Som jag beskrev i tråden vill jag egentligen låta tiden ha sin gång men i detta fallet behövde vi testa tidigt för att kunna ta ställning till en eventuell resa eller ej imorgon där vi har bokade flygbiljetter imorgon. Vi försöker inte aktivt bli gravida genom att planera kring ägglossning etc men har slutat att skydda oss med inställningen att händer det så händer det och då är det något som är jättevälkommet och något vi har längtat efter i många år ♥️