• Anonym (Sorg)

Jag vill så hemskt gärna ha en familj - En kompis verkar ha en sådan fin familj

Min kompis som verkar ha en fin släkt och familj, så har jag velat ha en sådan kemi och band med en familj, som är min.

Jag syftar inte på att vara ingift och ha familj.

Utan min sorg består av att jag är helt utom släkt och familj.

Min kompis, och hennes syskon + en kusin som jag har blivit bra kompis med. Är så fina människor allihopa.

Utifrån vad jag hört, så verkar familjen/föräldrar vara så fina och goa.

Det får mig att bara vilja ha detsamma.

Kommer aldrig att ske.

Jag är inte avundsjuk. Men jag känner sorg över att jag är helt utom familj och släkt.

• Svar på tråden Jag vill så hemskt gärna ha en familj - En kompis verkar ha en sådan fin familj
  • Anonym (Eli)

Har du ingen egen familj med barn? Blod är inte tjockare än vatten. Det viktigaste är ens egna familj om man har barn. 

• Anonym (Eli)

Det är värre för en sån som jag som inte har varken familjeklenoder barn längre

• Anonym (Eli)

Familj skulle det stå

• Anonym (Eli)

Jag har varken barn eller familj längre.

• Anonym (Jakob.)
    Anonym (Sorg) skrev 2024-12-28 20:08:00 följande:
    Jag vill så hemskt gärna ha en familj - En kompis verkar ha en sådan fin familj

Min kompis som verkar ha en fin släkt och familj, så har jag velat ha en sådan kemi och band med en familj, som är min.

Jag syftar inte på att vara ingift och ha familj.

Utan min sorg består av att jag är helt utom släkt och familj.

Min kompis, och hennes syskon + en kusin som jag har blivit bra kompis med. Är så fina människor allihopa.

Utifrån vad jag hört, så verkar familjen/föräldrar vara så fina och goa.

Det får mig att bara vilja ha detsamma.

Kommer aldrig att ske.

Jag är inte avundsjuk. Men jag känner sorg över att jag är helt utom familj och släkt.

Hej. Jag har förvisso släkt, men ingen egen familj. Lite kort kan jag berätta att jag i många år sökte efter en livskamrat, men vid 40 fann jag för gott att sluta söka. Jag orkade helt enkelt längre och självkänslan var borta. Idag är jag 46 och lever väl ett hyfsat gott liv, men jag har mina perioder av tungsinne. Men det är bara att bita ihop och kämpa på. Men jag medger att det är smärtsamt ibland när jag ser mina barndomskompisar med sina familjer. Jag är givetvis glad för deras skull, men det händer att jag inte orkar träffa dem och jag lämnar återbud. Det sker allt oftare tyvärr. 

Jag vet att mitt svar inte hjälper dig, men du är åtminstone inte ensam.
  • Anonym (Sorg)
    Anonym (Eli) skrev 2024-12-28 20:49:11 följande:

Har du ingen egen familj med barn? Blod är inte tjockare än vatten. Det viktigaste är ens egna familj om man har barn. 

Anonym (Eli) skrev 2024-12-28 20:54:30 följande:

Anonym (Jakob.) skrev 2024-12-28 21:16:48 följande:
    Hej. Jag har förvisso släkt, men ingen egen familj. Lite kort kan jag berätta att jag i många år sökte efter en livskamrat, men vid 40 fann jag för gott att sluta söka. Jag orkade helt enkelt längre och självkänslan var borta. Idag är jag 46 och lever väl ett hyfsat gott liv, men jag har mina perioder av tungsinne. Men det är bara att bita ihop och kämpa på. Men jag medger att det är smärtsamt ibland när jag ser mina barndomskompisar med sina familjer. Jag är givetvis glad för deras skull, men det händer att jag inte orkar träffa dem och jag lämnar återbud. Det sker allt oftare tyvärr. 

Jag vet att mitt svar inte hjälper dig, men du är åtminstone inte ensam.

Som sagt, så menade jag inte att ha familj via äktenskap. Ingift familj.

Utan ha en egen pappa, mamma och kanske syskon.

Jag växte upp ed dyskfunktionell familj och släkt. Vilket gjort att jag har stuckit ifrån familj och släkten. Blod är inte tjockare än vatten. Min biologiska familj, tillhör den delen där våld var vanligt förekommande och ''svar'' på allt.

Jag var svarta fåren bland min familj och släkt.

Bortsett ifrån min pappa som sågs som ''mes'', men tyvärr gick han bort för något år sedan.

Som sagt, så vill jag ha en familj, med mamma, pappa och kanske syskon.

Inget som kommer ske. Jag vill inte ha det genom äktenskap. Jag vill ha en biologisk familj som är genuina, inte våldsamma eller manipulerade. Utan är som vilken ''normal'' familj som helst.

Vilket inte kommer ske.

• Anonym (Eli)
    Anonym (Sorg) skrev 2024-12-28 21:36:31 följande:

Jag växte upp ed dyskfunktionell familj och släkt. Vilket gjort att jag har stuckit ifrån familj och släkten. Blod är inte tjockare än vatten. Min biologiska familj, tillhör den delen där våld var vanligt förekommande och ''svar'' på allt.

Bortsett ifrån min pappa som sågs som ''mes'', men tyvärr gick han bort för något år sedan.

Inget som kommer ske. Jag vill inte ha det genom äktenskap. Jag vill ha en biologisk familj som är genuina, inte våldsamma eller manipulerade. Utan är som vilken ''normal'' familj som helst.

Vilket inte kommer ske.

Jag antar att du är ung och inte kommit till åldern då man brukar vilja ha barn än, men när du blir äldre och säkert vill skaffa familj så kommer den vara det viktigaste i ditt liv. 

Det är många familjer som på ytan verkar ha det du beskriver men skrapar man lite på ytan så finns det mycket osämja och är inte alls så bra som du tror. 
  • Anonym (Jakob.)
    Anonym (Sorg) skrev 2024-12-28 21:36:31 följande:

Vilket inte kommer ske.

Då ber jag om ursäkt. Tydligen läste jag inte din ts tillräckligt noga.
Svar på tråden Jag vill så hemskt gärna ha en familj - En kompis verkar ha en sådan fin familj