Anonym (Eli) skrev 2024-12-28 20:49:11 följande:
Har du ingen egen familj med barn? Blod är inte tjockare än vatten. Det viktigaste är ens egna familj om man har barn.
Anonym (Eli) skrev 2024-12-28 20:54:30 följande:
Jag har varken barn eller familj längre.
Anonym (Jakob.) skrev 2024-12-28 21:16:48 följande:
Hej. Jag har förvisso släkt, men ingen egen familj. Lite kort kan jag berätta att jag i många år sökte efter en livskamrat, men vid 40 fann jag för gott att sluta söka. Jag orkade helt enkelt längre och självkänslan var borta. Idag är jag 46 och lever väl ett hyfsat gott liv, men jag har mina perioder av tungsinne. Men det är bara att bita ihop och kämpa på. Men jag medger att det är smärtsamt ibland när jag ser mina barndomskompisar med sina familjer. Jag är givetvis glad för deras skull, men det händer att jag inte orkar träffa dem och jag lämnar återbud. Det sker allt oftare tyvärr.
Jag vet att mitt svar inte hjälper dig, men du är åtminstone inte ensam.
Som sagt, så menade jag inte att ha familj via äktenskap. Ingift familj.
Utan ha en egen pappa, mamma och kanske syskon.
Jag växte upp ed dyskfunktionell familj och släkt. Vilket gjort att jag har stuckit ifrån familj och släkten. Blod är inte tjockare än vatten. Min biologiska familj, tillhör den delen där våld var vanligt förekommande och ''svar'' på allt.
Jag var svarta fåren bland min familj och släkt.
Bortsett ifrån min pappa som sågs som ''mes'', men tyvärr gick han bort för något år sedan.
Som sagt, så vill jag ha en familj, med mamma, pappa och kanske syskon.
Inget som kommer ske. Jag vill inte ha det genom äktenskap. Jag vill ha en biologisk familj som är genuina, inte våldsamma eller manipulerade. Utan är som vilken ''normal'' familj som helst.
Vilket inte kommer ske.