Inlägg från: Anonym (Alltså) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Alltså)

Dejta en kille som...

Freddie K skrev 2024-12-28 16:22:23 följande:

Du dryper av fördomar. Jag går själv på daglig verksamhet som deltagare och de flesta jag känner som gör det är ändå rätt "normala" människor, men visst finns det konstiga människor även där. Vad är ditt problem med att han går på daglig verksamhet?

Dryper av fördomar? Det är väl inte så konstigt att personer vill att ens partner ska vara helt självgående och klara av ett normalt jobb? Det tycker jag nog att man ska få begära utan att bli kallad för att man dryper av fördomar.
  • Anonym (Alltså)
    Anonym (troligt värre) skrev 2024-12-28 17:03:11 följande:
    Det finns olika sätt att uttrycka sina funderingar på...
    Javisst! Tycker inte att TS på något sätt uttryckte sig illa i trådstarten som Freddie reagerade på och ansåg att hon dröp av fördomar.
  • Anonym (Alltså)
    Freddie K skrev 2024-12-28 17:11:19 följande:
    Hon skrev att hon inte ville dejta någon som går på Daglig verksamhet och jag råkade ta åt mig för jag vet att det finns folk med massa fördomar om oss som har just Daglig verksamhet. 
    Det är TS preferenser. Vi har alla preferenser. Jag skulle också välja bort en person som inte kan ha ett vanligt jobb. Det handlar inte om att "tjäna massa pengar" som du skrev, utan om att vara självständig och självgående. Med en normal lön. Själv har jag OCD och har blivit dumpad pga det. Det är fullt förståeligt och något jag får tugga i mig.
  • Anonym (Alltså)
    Anonym (troligt värre) skrev 2024-12-28 18:05:00 följande:
    Jag håller med Freddie men det är väl också precis vad TS är ute efter.
    Vad håller du med Freddie om?
  • Anonym (Alltså)
    Vi är två skrev 2025-01-19 18:00:21 följande:

Jag tycker nog tvärtom, han ska dumpa dig för du har värderingar som inte passar honom. Han förtjänar någon annan.

Lite svårt att dumpa någon som inte vill ha en.
Svar på tråden Dejta en kille som...