• Anonym (Hur tänka?)

Dejta en kille som...

Jag har träffat en kille ett tag som är trevlig/snäll. Dock fick jag information av andra personer att han jobbar på en daglig verksamhet. Han har inte berättat det själv, utan har sagt att han fått jobb genom Arbetsförmedlingen. Jag kan inte tänka mig att dejta/vara ihop med någon som jobbar på en daglig verksamhet. 
    Hur ska jag avsluta detta på bästa sätt? Undrar vad mer han döljer för mig?  
    Tycker ni det är en röd flagga? 

• Svar på tråden Dejta en kille som...
  • Anonym (Elsa)

På vilket sätt jobbar han på en dagligverksamhet då? 
    Jag har också jobbat på dagligverksamhet inom LSS och då varit en k personalen som ledsagare. 

• Anonym (troligt värre)

Han hade rätt i att inte lita på dig iaf.

• Anonym (Hur tänka?)

Alltså, han är en brukare/deltagare på daglig verksamhet. Inte en personal åt brukarna. Hade han varit en personal åt dem så hade jag inte brytt mig. 

• Freddie K

Du dryper av fördomar. Jag går själv på daglig verksamhet som deltagare och de flesta jag känner som gör det är ändå rätt "normala" människor, men visst finns det konstiga människor även där. Vad är ditt problem med att han går på daglig verksamhet?

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (Hur tänka?)

Hej Freddie K! 

Ska svara lite hur jag tänker. 

1. Mitt största bekymmer är att han själv har sagt att han fått jobbet genom Arbetsförmedlingen. Då tänker jag att han har ett vanligt jobb. Hade han varit ärlig från början och sagt att han har daglig verksamhet så hade jag nog inte bekymrat mig lika mycket. 

2. Vad jag har hört så är ersättningen från daglig verksamhet inte så mycket. Vill gärna att killen jag träffar ska ha koll på sin ekonomi. Han behöver inte vara miljonär men han ska kunna gå runt ekonomiskt varje månad. 

Hoppas du förstår lite bättre hur jag tänker?  Säger inte att han är konstig, men lite börjar man ju undra varför han inte har berättat? 

Menar inte att trampa någon på tårna, men det som gör mig mest besviken är att han inte har varit ärlig om detta under tiden vi har träffats. Förstår att man kanske inte berättar detta det första man gör, men nu har vi ändå träffats ganska länge.  

• Meddelande borttaget
  • Anonym (troligt värre)

många andrahandskällor, jisses så fånigt

• Freddie K
    Anonym (Hur tänka?) skrev 2024-12-28 16:30:17 följande:

Hej Freddie K! 

Ska svara lite hur jag tänker. 

1. Mitt största bekymmer är att han själv har sagt att han fått jobbet genom Arbetsförmedlingen. Då tänker jag att han har ett vanligt jobb. Hade han varit ärlig från början och sagt att han har daglig verksamhet så hade jag nog inte bekymrat mig lika mycket. 

2. Vad jag har hört så är ersättningen från daglig verksamhet inte så mycket. Vill gärna att killen jag träffar ska ha koll på sin ekonomi. Han behöver inte vara miljonär men han ska kunna gå runt ekonomiskt varje månad. 

Hoppas du förstår lite bättre hur jag tänker?  Säger inte att han är konstig, men lite börjar man ju undra varför han inte har berättat? 

Menar inte att trampa någon på tårna, men det som gör mig mest besviken är att han inte har varit ärlig om detta under tiden vi har träffats. Förstår att man kanske inte berättar detta det första man gör, men nu har vi ändå träffats ganska länge.  

Han kan ju ha blivit utplacerad av arbetsförmedlingen och vad gäller ersättning och så så klarar man sig i de flesta fallen för man får förhoppningsvis en habersättnig med. Hur stor den är skiljer sig dock från kommun till kommun, men där jag bor får vi 160 kr om dagen. Plus att vi får en semesterersättning på 4000 kronor. Så jag klarar mig i alla fall utmärkt med det, plus att jag får ganska bra från Försäkringskassan med. 
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (Hur tänka?)

Ok, tack för svar Freddie K. 
    Men hur ska jag tänka kring att han döljer detta för mig? Så länge dessutom? 
    Varför? Skäms han? Vi har träffats i ca 1 år. 

Jag tycker inte han är konstig, men tycker det är konstigt att han döljer detta för mig. 

• Anonym (troligt värre)
    Anonym (Hur tänka?) skrev 2024-12-28 16:36:57 följande:

Ok, tack för svar Freddie K. 
    Men hur ska jag tänka kring att han döljer detta för mig? Så länge dessutom? 
    Varför? Skäms han? Vi har träffats i ca 1 år. 

Jag tycker inte han är konstig, men tycker det är konstigt att han döljer detta för mig. 

Ja du är ju inte ens intresserad av vad han gör på dagarna om du inte frågat om jobbet eller har minsta insikt i ekonomin. Sen litar du på vad andra säger om någons inkomst. Ja. Nej hahahahahaha
Svar på tråden Dejta en kille som...