Anonym (Hur tänka?) skrev 2024-12-28 16:30:17 följande:
Hej Freddie K!
Ska svara lite hur jag tänker.
1. Mitt största bekymmer är att han själv har sagt att han fått jobbet genom Arbetsförmedlingen. Då tänker jag att han har ett vanligt jobb. Hade han varit ärlig från början och sagt att han har daglig verksamhet så hade jag nog inte bekymrat mig lika mycket.
2. Vad jag har hört så är ersättningen från daglig verksamhet inte så mycket. Vill gärna att killen jag träffar ska ha koll på sin ekonomi. Han behöver inte vara miljonär men han ska kunna gå runt ekonomiskt varje månad.
Hoppas du förstår lite bättre hur jag tänker? Säger inte att han är konstig, men lite börjar man ju undra varför han inte har berättat?
Menar inte att trampa någon på tårna, men det som gör mig mest besviken är att han inte har varit ärlig om detta under tiden vi har träffats. Förstår att man kanske inte berättar detta det första man gör, men nu har vi ändå träffats ganska länge.
Han kan ju ha blivit utplacerad av arbetsförmedlingen och vad gäller ersättning och så så klarar man sig i de flesta fallen för man får förhoppningsvis en habersättnig med. Hur stor den är skiljer sig dock från kommun till kommun, men där jag bor får vi 160 kr om dagen. Plus att vi får en semesterersättning på 4000 kronor. Så jag klarar mig i alla fall utmärkt med det, plus att jag får ganska bra från Försäkringskassan med.