Inlägg från: Anonym (K) |Visa alla inlägg
  • Anonym (K)

Dejta en kille som...

Freddie K skrev 2024-12-28 16:34:27 följande:
    Han kan ju ha blivit utplacerad av arbetsförmedlingen och vad gäller ersättning och så så klarar man sig i de flesta fallen för man får förhoppningsvis en habersättnig med. Hur stor den är skiljer sig dock från kommun till kommun, men där jag bor får vi 160 kr om dagen. Plus att vi får en semesterersättning på 4000 kronor. Så jag klarar mig i alla fall utmärkt med det, plus att jag får ganska bra från Försäkringskassan med. 
    Sjukt hur det kan vara så olika. Jag får 75 kr per dag. Och ingen semesterersättning. Och denna månaden glömde de att utbetala något alls.
  • Anonym (K)

Man kan vara på DV av många olika anledningar. Man kan vara där långvarigt pga svårigheter till följt av diagnoser. Eller kortvarigt pga att man tex varit utbränd och behöver träna upp sig långsamt att få in rutiner igen. 

Jag blev ditskickad pga att arbetsförmedlingen inte ville hjälpa mig till arbete. Jag har pluggat på högskola och är lättlärd. Men har ångestproblematik. Enligt vad de på kommunen säger så ska DV hjälpa personer att öva på saker de har svårt med för att öka arbetsförmågan. Men vad jag har sett hittills så sitter personalen bara och tittar medan man gör sina uppgifter. Så är lite oklart. 

Svar på tråden Dejta en kille som...