Inlägg från: Anonym (Liza) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Liza)

Dejta en kille som...

Freddie K skrev 2024-12-28 16:34:27 följande:
    Han kan ju ha blivit utplacerad av arbetsförmedlingen och vad gäller ersättning och så så klarar man sig i de flesta fallen för man får förhoppningsvis en habersättnig med. Hur stor den är skiljer sig dock från kommun till kommun, men där jag bor får vi 160 kr om dagen. Plus att vi får en semesterersättning på 4000 kronor. Så jag klarar mig i alla fall utmärkt med det, plus att jag får ganska bra från Försäkringskassan med. 
    Men det är ju jättelite. Och permanent mer eller mindre. Visst skulle jag kunna vara tillsammans med någon som studerar och kommer höja sin inkomst om ett par år, men i en långsiktig relation önskar sig de flesta en ekonomisk jämbördighet tänker jag. Det är inte fördomar, det är ett stort minus.
  • Anonym (Liza)
    Freddie K skrev 2024-12-28 16:58:39 följande:
    Varför är alltid det viktiga att man tjänar med massor av pengar. Borde det inte räcka att man tjänar så man klarar sig?
    Jag är ingen slösa-person. Men jag tycker det är trevligt att kunna resa ibland, äta ute ibland, köpa presenter till jul och födelsedagar, ha hobbies. Jag vill inte ha en partner som begränsar det utan kan dela det som är ett vanligt liv för de allra flesta. Nej, jag pratar inte om "massor" med pengar, jag pratar om normal ekonomisk standard. En dag kanske jag och partnern vill köpa en bostad tillsammans exempelvis. 
Svar på tråden Dejta en kille som...