Inlägg från: Anonym (aldrig en mebis) |Visa alla inlägg
  • Anonym (aldrig en mebis)

Min sambo bara slöar och sover bort vårt liv

Anonym (B) skrev 2024-12-28 14:49:19 följande:
    Har alltid undrat detta om liknande situationer. Går det inte att märka dessa beteenden innan man skaffar barn?
    Och rätt ofta gör det inte det, vilket tusentals kvinnor kan förklara för naiva dig.

Många män slår inte heller förrän det har kommit barn, för då känner de att kvinnan är fast, och den ökade pressen med sömnbrist med mera gör att de inte längre bryr sig om att kontrollera sig.

TS, följ Instagram-mansbebisar och dumpa blysänket när du känner att det är läge.
    Anonym (Rt) skrev 2024-12-30 11:23:12 följande:
    Du tar upp det här så ofta att man undrar om det här är anledningen till att du bara skaffade ett?

Jag skulle tro att det är väldigt olika när oönskade beteenden och ointresse för familjen debuterar, om det händer.
    Finns nog ingen mall. 
    Just så. Senaste exemplet jag läste så funkade det bra med två barn men blev rena katastrofen med tre.

Ska man skänka bort det tredje barnet då?

Eller är det möjligen mannen som gått med på detta barn som borde bete sig som en vuxen snarare än att man skäller på kvinnan?
    Anonym (X) skrev 2024-12-30 11:37:56 följande:
    Men du måste ju ha märkt något under resans gång, han vaknade väl inte bara en dag och släppte allt ansvar?
    Om man är en teamspelare så tänker man väl att det är okej att den andre har mindre ork en period och försöker täcka upp för det, samma som man skulle göra för en kollega på jobbet man tycker mycket om?

Du behöver nog läsa på lite om gradvisa förändringar i relationer.

Utmana honom att byta roller en vecka, så att varje gång barnen ropar på mamma/ditt namn så skickar du dem till honom, och när han blir bedd om hjälp ska han skicka dem till dig.

Då kommer han att inse hur ofta han måste resa sig och hur mycket du gör, om det stämmer som du skriver.

Svar på tråden Min sambo bara slöar och sover bort vårt liv