• Anonym (Kattsvans)

Min sambo bara slöar och sover bort vårt liv

Jag blir tokig. 
    Den som ska föreställa partner och förälder gör inget annat än sover, spelar dataspel eller ligger i soffan eller sängen och soffan och glor i mobilen. Han skiter totalt i att umgås med oss andra, men blir sedan sur när vi andra gör saker ihop och han sitter själv vid datorn/tv:n. Tar aldrig intiativ till att umgås med barnen och framförallt yngsta drabbas av det. Ritar hon familjen eller skriver upp våra namn så tar hon aldrig med pappa längre. Men han fattar ändå inte, han blir bara sur och skyller allt på mig. Det är jag som lär henne att vända sig emot honom.

Han fattar inte att det är han själv som orsakar det. Genom att aldrig göra något med henne eller någon annan, bara är sur och otrevlig och bara ligger och slöar eller spelar dator hela tiden. Jag gör allt här hemma och han blir skitsur så fort han måste göra minsta lilla, eller om vi har tex lämnat disk på bänken. Han kräver åerfektion av oss andra men gör aldrig någonting själv. Vad tusan är det för fel på människan  och hur får man honom att fatta?

• Svar på tråden Min sambo bara slöar och sover bort vårt liv
  • Dexter dot com

Man sätter sig ner och delar upp sysslorna och umgänget med barnen och talar om att tar han inte sin del del av ansvaret så flyttar du.

• Anonym (K)
    Lämna lämna lämna. Det är inte värt att lägga möda och tid på att han KANSKE kommer till insikt och slutar vara en mansbäbis. Spyr på dessa män. Ingen idé att lägga ner tid på dem 
  • Anonym (4)

Varför har du inte lämnat pojken ännu? 
    Typ igår?

• Anonym (4)
    Dexter dot com skrev 2024-12-28 13:30:19 följande:

Man sätter sig ner och delar upp sysslorna och umgänget med barnen och talar om att tar han inte sin del del av ansvaret så flyttar du.

Jag tycker hans beteende är oförlåtligt.

Plus min attraktion skulle aldrig komma tillbaka efter sånt beteende.

Och mansbebisar har en tendens att inte bättra sig. 
  • Anonym (Tess)

Kan även vara så att han är deprimerad. Har det alltid varit så som du beskriver eller har det blivit mer på senare tid? Det kan ju vara läge att han söker hjälp via vården eller hos någon privat aktör. Ställ det som ultimatum. It takes two to tango, solodans i ett förhållande är inget förhållande.

• Anonym (Pappa till 3 barn)

Felet är väl att du accepterar hans beteende eftersom du är kvar i förhållandet? Har du ställt några krav överhuvudtaget? Du behöver sätta ner foton omedelbart och säga att blir det ingen förändring så går vi i sär. 
    Är det värt att ha ännu ett barn i familjen med tanke på hur din man behandlar dig och era barn? Ta en funderare över hur ditt liv ser ut just nu. 

• Tow2Mater
    Dexter dot com skrev 2024-12-28 13:30:19 följande:

Precis. Och det skulle gjorts senast efter forsta barnet kom.

Hur kunde detta få fortgå medan fler barn alstrades undrar jag.
  • Anonym (Beata)
    Anonym (Pappa till 3 barn) skrev 2024-12-28 14:01:52 följande:

Felet är väl att du accepterar hans beteende eftersom du är kvar i förhållandet? Har du ställt några krav överhuvudtaget? Du behöver sätta ner foton omedelbart och säga att blir det ingen förändring så går vi i sär. 
    Är det värt att ha ännu ett barn i familjen med tanke på hur din man behandlar dig och era barn? Ta en funderare över hur ditt liv ser ut just nu. 

Precis, ställer man inga krav så är det ju underförstått att man stöttar det hela.

VILL du vara med honom  - styr upp situationen och sluta acceptera att han beter sig som ett truligt barn.
    Vill du INTE det så ta tag i den situationen, lämna honom.
  • Anonym (Moa)

Jag tycker också att det verkar handla om en depression. 

Därmed inte sagt att du måste gilla läget. Om han är beredd att ta emot hjälp, och du orkar stötta honom, så är det ett alternativ. 

• Anonym (Mamma)

Och INNAN ni skaffade barnen var han helt normal?

Svar på tråden Min sambo bara slöar och sover bort vårt liv