Min sambo bara slöar och sover bort vårt liv
Jag blir tokig.
Den som ska föreställa partner och förälder gör inget annat än sover, spelar dataspel eller ligger i soffan eller sängen och soffan och glor i mobilen. Han skiter totalt i att umgås med oss andra, men blir sedan sur när vi andra gör saker ihop och han sitter själv vid datorn/tv:n. Tar aldrig intiativ till att umgås med barnen och framförallt yngsta drabbas av det. Ritar hon familjen eller skriver upp våra namn så tar hon aldrig med pappa längre. Men han fattar ändå inte, han blir bara sur och skyller allt på mig. Det är jag som lär henne att vända sig emot honom.
Han fattar inte att det är han själv som orsakar det. Genom att aldrig göra något med henne eller någon annan, bara är sur och otrevlig och bara ligger och slöar eller spelar dator hela tiden. Jag gör allt här hemma och han blir skitsur så fort han måste göra minsta lilla, eller om vi har tex lämnat disk på bänken. Han kräver åerfektion av oss andra men gör aldrig någonting själv. Vad tusan är det för fel på människan och hur får man honom att fatta?