• Anonym (P)

Får morfar följa med o bada??

Hur tänker ni? Är det bara jag som övertänker? min pappa dvs morfar vill jätte gärna gå till simhallen med mig o mitt barn. Jag börjar genast tänka att alla kommer tro han är pappan samt att det kommer kännas pinsamt o fel att en 60 årig gubbe ligger o badar i barnpoolen. vad anser ni? Kan han följa med med gott samvete eller bör vi gå själva? hade ni reagerat om en 60 årig man vistades i barnpoolen med era barn ?

• Svar på tråden Får morfar följa med o bada??
  • Anonym (Myra)

Vad i helvete läste jag precis???

• Anonym (Myra)

"60 årig man vistades i poolen med dina barn?" Var tvungen att läsa inlägget igen. Haha asså va? Det är din pappa inte en random 60 årig man som plaskar runt med dina barn i barnpoolen?

• Anonym (Eliza)
    Anonym (P) skrev 2024-12-26 20:51:28 följande:

Hur tänker ni? Är det bara jag som övertänker? min pappa dvs morfar vill jätte gärna gå till simhallen med mig o mitt barn. Jag börjar genast tänka att alla kommer tro han är pappan samt att det kommer kännas pinsamt o fel att en 60 årig gubbe ligger o badar i barnpoolen. vad anser ni? Kan han följa med med gott samvete eller bör vi gå själva? hade ni reagerat om en 60 årig man vistades i barnpoolen med era barn ?

Vad menar du människa!? 
    Jag har svårt att hänga med i hur du tänker och i din retorik!
    Är han en pedofil, Om inte så vad är problemet!?

Du skriver först att det är din PAPPA, alltså barnens morfar som vill följa med er och bada!?

Sen skriver du som om det är en random snubbe på 60 år som ska följa med!?

Det är  ju två HELT skilda saker. 
    Och vad det är som du tycker är pinsamt med att morfar vill bada med sina barnbarn fattar jag inte.

Om han nu inte har våldfört sig på dig när du var barn, så förstår jag inte vad som är problemet.
  • EnAnonumius
    Anonym (P) skrev 2024-12-26 20:51:28 följande:

Har du druckit för mycket av julglöggen eller?

Nej det är inget "alla som skulle tycka det är pinsamt". Så snälla sluta att projicera dina egna pinsamhet på omgivningen.

Hade jag sett en gubbe på 60 bast så hade jag  bara konstaterat att gubben är en av barnens morfar/farfar och tyckt det var kul att se en morfar/farfar leka med barnen i vattnet.

Kan ju säga att det var min morfar och min fosterpappa som lärde mig att simma. De var skickliga simmare båda två.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Sagitarius)

Håller delvist med TS att jag nog i första hand skulle ha tänkt att det var en 60-årig pappa som var i barnpoolen, istället för 60-årig morfar. Mest för att kombinationen morfar, mor, barn och barnpool är lite udda och ger lite felaktiga associationer. 

Så jag tycker att TS skall låta bli om det stör henne att fler kanske tänker som jag.

• Anonym (S)
    Anonym (Sagitarius) skrev 2024-12-27 08:04:34 följande:

Håller delvist med TS att jag nog i första hand skulle ha tänkt att det var en 60-årig pappa som var i barnpoolen, istället för 60-årig morfar. Mest för att kombinationen morfar, mor, barn och barnpool är lite udda och ger lite felaktiga associationer. 

Så jag tycker att TS skall låta bli om det stör henne att fler kanske tänker som jag.

Haha vad är det som är udda att en morfar och en förälder hittar på nåt med barnet/barnbarnet. Tycker man att det ger fel associationer ligger det enbart hos en själv och att man har nåt dysfunktionellt bakom sig. Hur kan man inte se tre generationer umgås utan att se det som något konstigt? 
  • Anonym (Allvarligt!)

Vet inte om jag tar detta på allvar men om det är du TS som har en konstig uppfattning.
    Det är ju jättevanligt att mor och farföräldrar går och badar med sina barnbarn.
    Mina föräldrar har både varit i simhallar och åkt till badland med våra barn och mina syskonbarn.
    Våra vänners barn går med sina mor och farföräldrar precis som våra barns kompisar går med sina. 
    Tom när jag gått på simskola med mina barn så har det varit mor eller farföräldrar som följt med barnen dit och sen badat med dom efter det. 
    Varför skulle det vara konstigt?
    Om nu någon undrar så ser dom väl att barnet känner den äldre personen och att det inte är någon okänd "gubbe" som är bredvid barnet.
    De allra flesta tycker nog att det är jättebra att mor och farföräldrar åker och badar med sina barnbarn och har roligt tillsammans. 

Mina föräldrar åkte med mina syskonbarn till Skara sommarland och badade och åkte i vattenrutschkanorna och hade övernattning där och annat roligt.
    Jätteroligt, varför skulle det vara konstigt?

• Jemp

Vilka felaktiga associationer? Jag förstår verkligen inte?
  • Virriga Vera

Har man felaktiga associationer av att se en far/morförälder vara på en badanläggning med sitt barnbarn, då har man nog ganska stora problem.
  • Anonym (Myra)
    Anonym (P) skrev 2024-12-26 20:54:26 följande:
    Du anser det är ok?
    🤣
  • Anonym (Myra)
    EnAnonumius skrev 2024-12-27 07:18:08 följande:
    ?b7bnb0kk
    Nej det är inget "alla som skulle tycka det är pinsamt". Så snälla sluta att projicera dina egna pinsamhet på omgivningen.

Hade jag sett en gubbe på 60 bast så hade jag  bara konstaterat att gubben är en av barnens morfar/farfar och tyckt det var kul att se en morfar/farfar leka med barnen i vattnet.
    bKan ju säga att det var min morfar och min Bb som lärde mig att simma. De var skickliga simmare båda två.
    Kvinna 
    Men neeeeej. Alltså inte en utan två gubbar med dig i poolen😮🤣
  • Anonym (Myra)

Jag tycker att du och ts har väldigt udda och konstiga tankebanor. Tänker du verkligen så? Jag sitter sällan och reflekterar över vad den ena och den andra i poolen har för relation till varandra. Och om det nu skulle vara en till med dessa märkliga tankebanor, vem bryr sig om vem en främling tror att min pappa är? Intresserar mig inte. De kan tro min pappa är vem det vill.
  • Anonym (Herrejisses)

Har vi inte kommit längre?

Min morfar var rädd att göra vissa saker ensam med mig (kvinnligt barnbarn) för att han var orolig för att ses som en "ful gubbe" men vi pratar sent 70-tal och tidigt 80-tal när det inte var speciellt vanligt med att mor-/farfar var ensamma med barnbarnen. Han var 48 när jag föddes. 

Jag tittar inte på andra vuxna eller andras ungar i badhuset om det inte är så att barnen missköter sig och ingen verkar säga till. Jag har fullt upp med mina egna barn.

• Anonym (Q)

Om jag sett en 60-årig man i barnbassängen som leker med ett barn, så tänker jag att ?vad trevligt att morfar/farfar badar med sitt barnbarn? eller så reflekterar jag inte alls på det. 

Svar på tråden Får morfar följa med o bada??