• molly50

Var jag elak?

Anonym (Vcx) skrev 2024-12-26 14:10:33 följande:

Kanske borde jag ha träffat honom ikväll. Men hur kul är det när han gör det för att han känner sig "pressad" till det? Varför tillåter jag mig att bli behandlad så? 
    Jag känner att jag inte tål att se honom. Sitta bredvid honom i soffan och han är opersonlig och tyst och jag känner att det är mitt ansvar att få igång en konversation, mitt ansvar att se till att stämningen är god? Känna mig spänd och onaturlig och självmedveten eftersom jag bara får ett "mm" eller ett "jaha" till svar. Som om allt jag säger är dumt eller irriterande. Jag vågar inte vara mig själv. Samtidigt är det mitt fel att jag inte är mig själv.

Visst, han har gjort en del förändringar i sitt beteende sen jag beskrev vad jag behövde i relationen, men det räcker inte. Känner mig helt mindfucked? 

När en kollega och jag pratade om att känna sig ensam i livet kom han in till mig vid dagens slut, sa god jul och avslutade med "och du? Du är inte ensam, glöm inte det, du är en jättefin människa". Jag blev glad och rörd. Sen ledsen. För det skulle min kille ALDRIG säga till mig.

Sorry för långa inlägg. 

Om det är så du känner så ska du inte träffa honom.
    Ta en paus ifrån honom nu och umgås med vänner och hitta på något kul så du får skingra tankarna litegrann.
    Jag tror och hoppas att du kommer att komma till insikt om att du har det bättre utan honom.
    Om han vill att allt ska vara på hans villkor så får det väl vara så. Men då får det ske utan dig. Då får han vara singel.
    Du förtjänar bättre.
  • molly50
    Anonym (Vcx) skrev 2024-12-26 15:57:38 följande:
     tänker faktiskt träffa vänner ikväll. 
    Vi har haft pauser förut. Initierade av honom. När jag läser i mina dagböcker från den tiden ser jag ett tydligt mönster. Först förtvivlan och ångest. Sen klarhet och självrespekt, som om jag vaknat upp ur en psykos typ. Sen börjar han höra av sig igen och jag sugs in. Börjar ursäkta och försköna hans beteende. Han har ju anknytningsstörningar pga trauman i sin ungdom och så vidare som förklarar hans agerande etcetera och så vidare. Och så fortsätter det. Igen och igen.

Nu har jag börjat bli arg istället för förtvivlad. Tänker att även jag har trauman från livet, men inte beter jag mig som en röv för det. 

Det här att jag ställde in idag, det skulle aldrig ha hänt förut. Så gradvis börjar jag frigöra mig, verkar det som.
    Det är jättebra! 

Ja,det låter ju som att du kanske börjar distansera dig litegrann.
    Men när du känner att du börjar ta dig ur det här och tycker att det känns bra så ska du kanske fundera på att dumpa honom helt och förklara varför.
    Sen kan du blockera så att han inte kan höra av sig igen.
    Att han har anknytningsstörningar är ingen ursäkt fört att bete sig rövigt,precis som du skriver.
    Det är möjligen en förklaring.
    Men då är det något han bör söka hjälp för och jobba med innan han inleder ett förhållande.
    Hans problem ska inte gå ut över andra,vilket det uppenbarligen gör.
  • molly50
    Anonym (Enannanman) skrev 2024-12-26 22:42:53 följande:
    Och är han narcissist, så får de jättejobbigt när du håller dig borta från dem. De tappar kontrollen över dig, och de hatar sånt.
    Ja,precis. Och just därför ska TS ta sig bort ifrån honom.
  • molly50
    Anonym (Vcx) skrev 2024-12-27 06:06:33 följande:
    Han har ringt tre gånger igår kväll. Utöver de 2 gånger vi pratade och jag sa att jag inte hade lust att ses.
    Verkar panikslagen. Men jaha, liksom.
    Ja,det kan han väl bara ha då.
    Han måste inse att man är två i en relation och att allt inte bara ska ske på den enes villkor.
    Kan han inte det så får han väl jobba på det innan han inleder en ny relation.
  • molly50
    Anonym (Vcx) skrev 2024-12-30 18:48:13 följande:
    Jag vet inte. Det är det som är så sjukt. Jag har gjort slut på andra relationer och visst var det svårt och jobbigt men nödvändigt. Han har någon slags psykisk makt över mig. Som jag ju tillåter. Kanske aktiverar han alla mina anknytningsstörningar?
    Jag minns till exempel ett förhållande för rätt många år sedan då killen helt plötsligt "tappade sina känslor" och jag bad honom bokstavligen att dra åt helvete. Bara sådär. Det var kanske elakt och att ta i, men jag brydde mig inte. Det är omöjligt med den här mannen. Jag tycker inte om mig själv så här. Men kan inte bryta.
    Går du hos någon psykolog eller har funderat på att göra det?
    Jag tror att du kan behöva göra det så att du får verktyg att lära dig hantera det här så att du kan bryta.
    Annars kommer han att ha brutit ner dig ännu mer snart.
    Jag menar inte att låta hård. Men du måste bryta det här om du vill må bra igen.
  • molly50
    Anonym (Vcx) skrev 2024-12-31 13:07:15 följande:
    Jag går hos psykolog. 
    Det är bra. Hoppas att du snart blir stark nog att orka dumpa honom.
    Du förtjänar bättre.
  • molly50
    Anonym (Vcx) skrev 2025-01-24 16:46:31 följande:
    Jo vi har setts. Han vill göra saker. Vill att jag ska träffa hans vänner på middag. Vi ska träffa min syster på middag om några veckor. Så han verkar villig till förändring. Men jag har blivit så sårad, han har gjort mig så illa att det är svårt att komma förbi det. Tappat respekten.
    Men nu har du ju chansen att själv ta makten.
    Sluta ringa honom om du känner motstånd.
    Du behöver inte gå med på att träffas eller ha middagar med honom och din syster eller hans vänner,om du inte vill.
    Du har det ju i dina händer nu.
    Om du känner sådant motstånd så borde det ju inte vara särskilt svårt?
  • molly50
    Anonym (Vcx) skrev 2025-02-16 15:00:54 följande:

Det har hänt en sak. Jag har börjat få känslor för en på jobbet. Tänker inte agera på det - don't shit where you eat och allt det där. Vi är vänner dock. Han skriver och säger saker till mig som den andre aldrig skulle göra någonsin. Att jag inte är ensam, att jag är en stark kvinna osv. Han är intresserad av mig och mitt liv. Frågar och lyssnar. Pratar. Kommer ihåg saker jag berättat. Stöttar och lyfter mig.

Skithögen har aldrig gjort något av ovanstående.

Träffar du fortfarande den här killen i trådstarten?
Svar på tråden Var jag elak?