• Anonym (Ida)

Var jag elak?

Anonym (Vcx) skrev 2024-12-26 13:12:53 följande:
    Jag hoppas verkligen att jag vågar ta det steget!
    Men det är som om han är ett beroendeframkallande gift. Jag tänker logiskt att han är en stor jävla självisk skithög. Ändå har jag inte styrkan att bryta mig loss?
    Ja exakt det verkar han vara!!
    Du var inte ett dugg elak!! Han var elak som inte åkte till dig på julaftons kväll eller senast dagen efter!! Han gör ju som han vill med dig för han vet att du går med på det och struntar i vad du känner! Bara börja göra likadant och säg nej ikväll kan inte jag. Han tar dig inte seriöst utan vill bara ha nån när det passar honom. 3 år är lång tid. Ni borde kommit längre. Han borde ha mer respekt för dig! Du är ju inte bara nån han dejtar. Stå på dig! Nu får han börja skärpa sig annars ryker han!
  • Anonym (Ida)
    Anonym (Du överreagerar inte) skrev 2024-12-27 23:56:21 följande:

Jag tycker inte du överreagerar. hans barn är ju givetvis prio. Det får man ta oavsett om man själv är barnlös eller ej.

Men man måste få vara nummer 2 efter barnen. Mer prioriterad än exfru, polare, kollegor, tjejkompisar, fotbollsmatch, märklin tågbana*, hans mamma osv. 

Är man inte det så tycker jag att man skall lämna.

* Varför inte bara bjuda med så att man får titta på tågbanan? Är ni rädda för att vi skall vilja ha sex på tågbanelandskapet och förstöra det? Sorry det var offtopic.

Bra sagt!
  • Anonym (Ida)
    Anonym (Vcx) skrev 2024-12-28 14:11:49 följande:
    Jag har börjat säga nej. Avbokat när vi skulle ses för att jag helt enkelt inte orkade med honom. Då ringer han som en galning och undrar varför jag inte vill. Jag ger något vagt svar om att jag är trött och vill vara själv (samma svar som han skulle gett) och han ringer och ringer trots att jag sagt att jag inte orkar prata (jag svarar inte).

Varför gör han det? För att han får panik över att han tappar kontrollen? För att jag beter mig lika avvisande som han? 
    Ja exskt, du verkar själv har räknat ut det. För att han förlorar kontrollen! men det är bästa medicinen! Fick lite mognare att ta ett snack med honom och berätta hur du känner och hur du vill ha det/inte ha det. Annars är han faktist inget att ha om han inte kan lyssna på dig och bry sig. Hoppas det löser sig.
  • Anonym (Ida)
    Anonym (Ida) skrev 2024-12-29 23:58:24 följande:
    Ja exskt, du verkar själv har räknat ut det. För att han förlorar kontrollen! men det är bästa medicinen! Fick lite mognare att ta ett snack med honom och berätta hur du känner och hur du vill ha det/inte ha det. Annars är han faktist inget att ha om han inte kan lyssna på dig och bry sig. Hoppas det löser sig.
    Att ge igen med samma är bästa medicinen menar jag. Men råder dig att prata med honom istället. Annars kommer det bara fortsätta. Såna människor har en tendens att inte förstå själva utan att bli tillsagda hur de beter sig.
Svar på tråden Var jag elak?