• Anonym (Mia)

Var jag elak?

Anonym (Vcx) skrev 2024-12-26 13:27:02 följande:
    Han har varit så här hela tiden i perioder. Sen kommer det några månader när han är jättefin och engagerad. För att plötsligt bli tyst, irriterad och kall. Som om han straffar mig för något som jag inte vet vad det är. Får mig att känna mig som en belastning. Helt utan förklaring eller orsak. Det ger mig jättemycket ångest, det här ambivalenta beteendet.
    Vill du leva utan ångest? Du vet svaret, dumpa honom.
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Enannanman) skrev 2024-12-27 11:04:26 följande:
    Perfekt, narcissister borde vara med varandra och lämna vänliga, empatiska människor ifred.
    Att kunna sätta och hålla gränser har inget med narcissism att göra. Har man med folk att göra som har problematisk personlighet så går det att lära dom var elstänglet finns som narcissa så väl beskrev. Är inget jag själv skulle göra numera i en relation, dock funkar det utanför just där.
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Vcx) skrev 2024-12-28 14:21:28 följande:
    Ja. Barn är alltid prio 1. Har alltid prioriterat mina barn över honom. Och ser det som självklart att han prioriterar sina över mig.

Han mindfuckar mig på så sätt att han ger mig precis det jag kräver i stunden. Men långsiktigt är det bara luftslott. Jag skulle få träffa hans söner - har aldrig hänt. Jag skulle få följa med till hans hemstad och träffa hans familj  - aldrig hänt. Jag skulle få träffa hans närmaste vänner - aldrig hänt.

Har varit i förhållanden tidigare där allt det här varit en självklarhet. 

Det ska inte vara så här komplicerat. Jag fattar det. Men hans mindfuck är så jävla starkt. Som om han spelar på exakt de allra känsligaste strängarna inom mig, tangerar mina father issues och det faktum att min pappa övergav mig när jag var 6 år.
    Låter som en möjlig följd av hans metod med att vara varm/kall att du känner dig såpass fäst vid honom. Jag skulle googla det om jag var du, det gav mig förklaringen till en liknande situation jag upplevt.
  • Anonym (Mia)

Vilken liten klenis han är. Försöka skylla på dig. Bra svarat av dig.

• Anonym (Mia)
    Anonym (Betty) skrev 2025-01-23 23:19:09 följande:
    Ok men har ni alltså inte setts alls sen nyår? Frågar han om ni ska ses? Måste du ringa honom ens om det känns som ett motstånd? Kan du inte bara låta bli då och möjligtvis svara om han ringer. Då får du ju verkligen all makt över situationen.
    Angående att ringa - känner igen det där motståndet när det gällde en partner som jag förlorade känslor och respekt för mer och mer pga dåligt beteende. När jag väl dumpade slutgiltigt gick det rättså lätt att komma över, jag hade väl redan bestämt mig inombords och processat en hel del innan.
Svar på tråden Var jag elak?