Inlägg från: Anonym (Enannanman) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Enannanman)

Var jag elak?

Jag tycker som du att han inte prioriterar dig, och han visar föga intresse. Det låter inte som en bra relation, med tanke på vad du skrivit. Men sen vet vi inte mer än det vi har sett du skrivit här, men det låter inget vidare.

"Be a priority, not an option"

• Anonym (Enannanman)
    Anonym (Vcx) skrev 2024-12-26 13:12:53 följande:
    Jag hoppas verkligen att jag vågar ta det steget!
    Men det är som om han är ett beroendeframkallande gift. Jag tänker logiskt att han är en stor jävla självisk skithög. Ändå har jag inte styrkan att bryta mig loss?
    Så var det för mig också, men jag var manipulerad av en kvinnlig narcissist. Hon var helt utan empati, det handlade bara om henne.

Det sätter sig i huvet, men det är först när man får tid utan de kan styra dig, då kan man reflektera och förstå vad man utsätts för.

Nu säger inte jag att han är narcissist, men jag tror att du kanske behöver en paus så du får tid att reflektera över er relation.
  • Anonym (Enannanman)
    Anonym (Vcx) skrev 2024-12-26 13:40:45 följande:
    Något fel i huvudet har han ju. En vän till mig tror att han är narcissist faktiskt...

Det är hela tiden på eller av, alltid bara på hans villkor. När något är fel eller skaver vänder han på det så att det blir mitt fel och han gör det så skickligt att jag där och då faktiskt tror att det är mitt fel. Sen när jag åker hem tänker jag: men vänta lite nu? Vadfan var det som hände?

Till exempel har jag inte fått träffa hans vänner eller familj. Och så plötsligt en kväll säger han att han är trött på att vi bara ses som i en bubbla, bara han och jag. Att vi måste gå utanför bubblan. Och han säger det som om det var jag som upprätthöll denna bubbla. När han har haft alla chanser i världen att få till en träff mellan mig och hans bror eller hans pappa när de varit och hälsat på - men har han tagit initiativ till det? Nej.
    När jag har frågat om han vill träffa mina barn eller mina vänner är det l7ksom bara jobbigt och för stort steg och blablabla. Efter 3 år?
    Åh nej, hoppas verkligen inte det! Levt med lögner, ghostad, gaslightad, mm. och av och på som du sa, och gött med pengar.

Men som jag sa, så länge du har kontakt med honom, så lär han då se till att kontrollera dig. Det är så de gör, de får aldrig lämna dig i sticket för de måste ha kontroll över dig.

Är han narcissist så har han garanterat varit otrogen många gånger, de underhåller alltid suppliers också. De vägrar att visa sin mobil, där finns alla deras hemligheter, allt från bilder, meddelanden, till kontakter.

Men oavsett så kan man behöva tid ifred från dem, utan någon som helst kontakt för att inte få någon påverkan.
  • Anonym (Enannanman)
    molly50 skrev 2024-12-26 21:20:59 följande:
    Det är jättebra! 

Ja,det låter ju som att du kanske börjar distansera dig litegrann.
    Men när du känner att du börjar ta dig ur det här och tycker att det känns bra så ska du kanske fundera på att dumpa honom helt och förklara varför.
    Sen kan du blockera så att han inte kan höra av sig igen.
    Att han har anknytningsstörningar är ingen ursäkt fört att bete sig rövigt,precis som du skriver.
    Det är möjligen en förklaring.
    Men då är det något han bör söka hjälp för och jobba med innan han inleder ett förhållande.
    Hans problem ska inte gå ut över andra,vilket det uppenbarligen gör.
    Och är han narcissist, så får de jättejobbigt när du håller dig borta från dem. De tappar kontrollen över dig, och de hatar sånt.
  • Anonym (Enannanman)
    Anonym (Vcx) skrev 2024-12-27 06:06:33 följande:
    Han har ringt tre gånger igår kväll. Utöver de 2 gånger vi pratade och jag sa att jag inte hade lust att ses.
    Verkar panikslagen. Men jaha, liksom.
    De hatar att tappa kontrollen över dig, då du distanserar sig och inte går efter deras noter.
  • Anonym (Enannanman)
    Anonym (Narcissa) skrev 2024-12-27 09:59:38 följande:
    Lämna detta, så fort som möjligt. Du kommer aldrig att bli mer än en backup för honom när han vill ha sex och han respekterar dig inte för då hade han på det minsta presenterat dig för familj och vänner.

Du låter alldeles för snäll och medgörlig och är inte mentalt rustad att tackla den här manipulativa männskan. Lämna du honom till oss som är värre och kan ge igen tills han lär sig var elstängslet är.
    Perfekt, narcissister borde vara med varandra och lämna vänliga, empatiska människor ifred.
  • Anonym (Enannanman)
    Anonym (Mia) skrev 2024-12-27 11:57:02 följande:
    Att kunna sätta och hålla gränser har inget med narcissism att göra. Har man med folk att göra som har problematisk personlighet så går det att lära dom var elstänglet finns som narcissa så väl beskrev. Är inget jag själv skulle göra numera i en relation, dock funkar det utanför just där.
    Hur som helst tycker jag att narcissister kan ha relationer tillsammans då de är samma sjuka människor, dock lär det aldrig hända. För att de väljer bara människor som de kan manipulera och psyka, och två narcissister lär läsa av varandra rätt snabbt.

Det var däremot ett önsketänkande..
  • Anonym (Enannanman)
    Anonym (Samma man?) skrev 2024-12-27 14:34:05 följande:

Vänta nu lite Ts, kan du skriva första bokstaven i hans namn och i vilken stad ni bor i?

Detta var det obehagligaste på länge?.jag har träffat/träffar ibland också en man som är på renaste PRICKEN av han som du beskriver.

Jag får inte skriva att jag saknar honom eller ge han något i form av komplimang i text just för att han känner sig trängd, jag. Han pratar enbart om sig själv fastän det kan ha gått 4 veckor sen vi sågs sist utan en enda tanke på att var intresserad tillbaka. Han säger sig också mått dåligt pga jobbet men sedan efter bara några dagar så är det jag som är felet för jag ställer rimliga krav pga jag bara undrar vart vi står. Han firar också jul med sina barn och ex. På kvällen vart han hos en kompis. Vi hördes inte heller mycket under julen och han vill liksom inte boka in mig i några planer pga att han säger OCKSÅ att han vill vara lite själv nu efter alla firanden och människor omkring. 
    Jag är medveten om att han ger mig brödsmulor och att jag är värd mer men just nu så är relationen mellan oss mer sexuell. Men man är ju ändå ingen robot och har gränser.

Men exakt allt det du skriver om din kille, exakt ALLT stämmer in på mig och min situation och hur han är som person. Exakt allt i detalj.
    Snälla skriv bokstav och stad.

Låter läskigt.. Och jag får stora vibbar till en predator!
  • Anonym (Enannanman)
    Anonym (Vcx) skrev 2024-12-27 16:00:50 följande:

Han ringde idag, jättegullig på rösten. Är väl livrädd för att han börjar tappa kontrollen över mig eftersom det nu är jag som plötsligt ändrar beteende. Har god lust att mindfucka honom right back, men vill inte sänka mig till hans låga nivå.

Är han en narcissist så är de experter på att spela en akt, allt för att återta kontrollen. Man blir sjukt mindfuckad av såna, så håll dig kall och kort, då blir han orolig.
  • Anonym (Enannanman)
    Anonym (Vcx) skrev 2024-12-31 14:22:20 följande:

Och som svar på hans mindfuck svarade jag: ja, men det är ju det du vill. Så varför klagar du?
    Nervöst skratt från honom. 

Jag tycker att du gjorde rätt, och jag tycker att du verkar göra framsteg. Ta hand om dina barn och ha ett fint nyår.

Deras mindfuckande har påverkat en så många gånger med att få egen skuld, så de fått en själv att må dåligt. Så skönt om det nu var din tur att vända på det, så får han gott må dåligt själv. För att det förtjänar han i så fall.

Gott nytt år 🥳
Svar på tråden Var jag elak?