Anonym (Vcx) skrev 2024-12-26 13:40:45 följande:
Något fel i huvudet har han ju. En vän till mig tror att han är narcissist faktiskt...
Det är hela tiden på eller av, alltid bara på hans villkor. När något är fel eller skaver vänder han på det så att det blir mitt fel och han gör det så skickligt att jag där och då faktiskt tror att det är mitt fel. Sen när jag åker hem tänker jag: men vänta lite nu? Vadfan var det som hände?
Till exempel har jag inte fått träffa hans vänner eller familj. Och så plötsligt en kväll säger han att han är trött på att vi bara ses som i en bubbla, bara han och jag. Att vi måste gå utanför bubblan. Och han säger det som om det var jag som upprätthöll denna bubbla. När han har haft alla chanser i världen att få till en träff mellan mig och hans bror eller hans pappa när de varit och hälsat på - men har han tagit initiativ till det? Nej.
När jag har frågat om han vill träffa mina barn eller mina vänner är det l7ksom bara jobbigt och för stort steg och blablabla. Efter 3 år?
Åh nej, hoppas verkligen inte det! Levt med lögner, ghostad, gaslightad, mm. och av och på som du sa, och gött med pengar.
Men som jag sa, så länge du har kontakt med honom, så lär han då se till att kontrollera dig. Det är så de gör, de får aldrig lämna dig i sticket för de måste ha kontroll över dig.
Är han narcissist så har han garanterat varit otrogen många gånger, de underhåller alltid suppliers också. De vägrar att visa sin mobil, där finns alla deras hemligheter, allt från bilder, meddelanden, till kontakter.
Men oavsett så kan man behöva tid ifred från dem, utan någon som helst kontakt för att inte få någon påverkan.